Daniel Linde May 6, 2009 Report May 6, 2009 Härlig tidning man fick i lådan idag, va man tvungen o ta sig tid till att mysa i solen och granska alla prylarna Tack tack! Citera
Roger May 6, 2009 Report May 6, 2009 Ja det var en fin tidning,synd att den var kopierad från Shelby Performans Parts och väldigt saftiga priser Tex en kompressor som kostar 78000kr hos en annan tillbehörsäljare från Linköping tar Grufman 113750kr.35750kr mer är rätt saftigt påslag.Men visst tidningen är fin med mycket bra och fina delar. Citera
grufman May 7, 2009 Report May 7, 2009 Ja det var en fin tidning,synd att den var kopierad från Shelby Performans Parts och väldigt saftiga priser Tex en kompressor som kostar 78000kr hos en annan tillbehörsäljare från Linköping tar Grufman 113750kr.35750kr mer är rätt saftigt påslag.Men visst tidningen är fin med mycket bra och fina delar.SYND att den var kopierad?.. det var ju just det den var. Det var ingen slumpSen priserna från håkan i åtvidaberg. Om vi säger såhär:Håkan är en trevlig och duktig kille, men:1) Han har redan ett ordinarie jobb där han drar in sin lön2) Han har i princip inget vinstsyfte med sin verksamhet3) Han betalar ingen hyra, inga löner (förutom till sig själv eventuellt), inga sociala avgifter, ingen sophämtning, ingen fackavgift, ingenting4) Han gör det för att han tycker det är kul.Det som är lite ledsamt är att marknaden förstörs helt. Det är helt omöjligt att lägga sig ens i närheten av hans priser och samtidigt tjäna pengar. Ett absolut krav för oss är att man åtminståne ska:1) Få tillbaka investerade pengar (på reklam, kostnad ca 150 000kr)2) Tjäna 20%Vi ligger på 14kr/dollar + moms och det ska täcka in transporter, löner, hyror, tullavgifter, och naturligtvis inköp, returer, support, produktion av reklam och vinst.Hoppas du gillade katalogen :-) Citera
Roger May 7, 2009 Report May 7, 2009 Grufman jag måste bara få ställa frågan har du varit hos Håkan?När Mustangcluben besökte honom (vilket finns repotage av här på forumet) så var han i hyrda lokaler i centrala Linköping och med allt vad det innebär i kostnader.Sedan har han dom flesta delarna i lager.Ja katalogen var mycket fin. Citera
grufman May 7, 2009 Report May 7, 2009 Då faller mitt argument om hyran. Övriga argument kvarstår ;-) Citera
freddan302 May 7, 2009 Report May 7, 2009 Har inte fått tidningen men jag fick ett blad i posten idag... Fint stavfel i stora texten på framsidan FRI FRATK Citera
grufman May 7, 2009 Report May 7, 2009 Har inte fått tidningen men jag fick ett blad i posten idag... Fint stavfel i stora texten på framsidan FRI FRATK Bara mustang 05-09 får katalogen. Läs mikrotexten på sista sidan på fri fratk-utskicket freddan... hehe Citera
Chili May 7, 2009 Report May 7, 2009 Stiligt Grufman!För första gången är jag glad över att inte ha en Shelby.... skulle totalt ha förstört ekonomin med alla Add ons, fanns väl allt utom kallingar tror jag???Sen måste jag ge Er en eloge till att ni hörsammar forumets bön.... nu finns det ju ett alternativ till gummimattor och dessutom mattset med både fram och bak (tror jag beställer ett set trots att riskera Wettexkvalite ) Citera
freddan302 May 8, 2009 Report May 8, 2009 Har inte fått tidningen men jag fick ett blad i posten idag... Fint stavfel i stora texten på framsidan FRI FRATK Bara mustang 05-09 får katalogen. Läs mikrotexten på sista sidan på fri fratk-utskicket freddan... heheHehe fyndigt! Synd bara att Fri Frakt inte gällde startbatterier då jag hade behövt ett.. Citera
Recommended Posts