Jump to content

Recommended Posts

Ser att du har ditt garagetak samt väggar klädda med sk "rysskivor" Jag skulle nog rekomendera dig att ta kontakt med ditt försäkringsbolag då de föreskriver att de ska vara klädda med gips p.g.av brandfaran, så du inte råkar ut för någon otrevlig överraskning om olyckan skulle vara framme

Kanske ska kolla upp vad de säger.... Dock används garaget bara som parkeringsplats, dvs. ingen svetsning, vinkelslip m.m., så det kanske är Ok?! Ska försäkerhets skull ändå kolla upp detta. Tack för tipset!

/Daniel

Mina bilar står alltid i uppvärmt garage under vintern. Dom står i mitt mekargarage.

Nu har jag ju möjlighet att starta upp Mussen när jag vill, även i garaget, eftersom

jag har byggt ett avgasutsug. Funkar skitbra. userpix/213_dsc00096_1.jpg

och userpix/213_dsc00097_1.jpg Där tillbringar jag 3 till 4 kvällar i veckan. Eller

så många kvällar som frugan tillåter. Och hon är en förstående Mustangänka.:crazy:

Mvh.

pools

• 2 weeks later...

Övertalade familjen till att köpa en liten villa med garage,-vilket till slut också gjordes till allas numera förnöjelse. Renoverade garaget, knackade ner gammal lös puts från väggarna, drog på med ny puts+ målning (vit),ny el spårades i taket för bra belysning, nytt innertak, en vägg togs bort, elpannan från 76 kastades ut och ersattes av en Thermia värmepump, 2st nya element kopplades in i garaget, nya lister, ny stereo, arbetsbänk. Såååå nu efter snart ett år borde Mussen vara nöjd & glad med sin förvaring.

Mussen ska så småningom få en ny lack, inredning, nya bromsar + lite mera pryttlar.

Vi drömmer båda om en liten lyft att vila på..tips ideer mm tages tacksamt emot.......

Mr K.

• 4 weeks later...

De bilarna som jag har haft på vinterförvaring genom åren har jag haft i en lada och med silvergarage för dammskyddet. Givetvis torrbol i bilen.

En riktigt genomförd vinteruppställning, luftig men ändå skyddat, då klarar kärran massor av minusgrader. Ett oljebyte, lite olja i tändstiftshålen och dra runt, kolla glykolen och ur med batteriet. Givetvis en tvätt och vaxning och full tank. Sen är det inga som helst problem att låta kärran stå kallt. Snurra runt motorn och hjulen något varv nångång i bland bara. (För hand)

Farsan har en gammal Opel rekord 69:a som stod uppställd i 11 år. Den togs fram för 5 år sen. En service av maskineriet och bromsar så var det bara att åka och besikta sen. Det är bra att man sköter om grejorna, men ibland så kan det bli lite överdrift också.