Jump to content

kennydy

Medlemmar
  • Inlägg

    7
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About kennydy

  • Födelsedag 1963-06-11

Kontaktvägar

kennydy's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Det jag menar är att det har hänt mycket på 42år, vem vet vilka ideer som har rått på 70-talet,streetracers 80-talet med raggarbilar,- mussen var ju ändå bara en billig första raggarbil typ dart, chevelle, rekord och amazon mm. vem trodde att dessa någonsin skulle överleva 70-80-90-00tal. första mussen köpte jag 1982 -en 69ht som fortfarande existerar kul nog, -men med ett numera drygt 25tal ägare. Vad har dessa spökat med sedan jag var den 13e ägaren och släckte instrumentpanelen med hjälp av en nyinstallerad panasonicstereo (luktade bränd kabel utmed E4an till Södertälje) eller var det tjyven som röck ur den så kortslutningen var ett faktum. Inläggsrubrik: Re: Mustangen är låg i baken! Svara med citat Bara för att en fjäder passar rent fysiskt på bilen betyder det inte att det är rätt fjäder till just den bilen. En bladfjäder är designad för att bära en viss vikt och då ha en viss båge. När man sedan kör är det ett annat värde som talar om hur hård fjädern är. Tyvärr redovisas sällan de här värdena vilket gör det svårt att veta hur bra eller dåligt en fjäder passar. **** Bara för att en fjäder passar rent fysiskt på bilen betyder det inte att det är rätt fjäder till just den bilen**** -Nej just det och rätt så självklart men nu handlar det om mustang 1968 - **** En bladfjäder är designad för att bära en viss vikt och då ha en viss båge***** ---Javisst det förstår jag också och med denna mustang mått mätt???-- Det är den jag eftersöker för att kunna gå vidare, med måttet infästning till infästning---- Om nu Ford ville tillverka ca 48000 68mustanger så antar jag att man beställde ett visst antal bladfjädrar,trumbromsar,skivbromsar, tumskruvar,motorhuvar, dörrar, V8or raka 6or mm,mm för att skruva ihop en sportig bil. Så borde det väl ändå finnas en specifikationslista med datal!!! Bilen har ju ändå åkt ut med en sammansättningslinje sk. löpande band...och sedermera fått en servicemanual med artikelnummer. Har kärran ett 20-40tal ägare sen 60talet så har det såklart mixtrats en hel del genom åren med både det ena och det andra,-var kanske därför som jag undrade om det var någon som hade koll på läget angående längden på fjädrar och dess montering mm,mm. Men jag söker vidare! Mr K
  2. Hej & god fortsättning!!!! Samma på min 68a, men här tror jag att man någon gång har flyttat dessa bakåt, (kanske på din också) ett gårdagens trix att få ner mer kraft i gatan? Bladfjädrarna ligger nästan raka och bakre delen av fästet ligger nästan i liv med bakre plåt, syns om man står bakom, ser väldigt sträckt ut, slår dessutom igenom vid gupp. Hur som helst så vill även jag få upp den i baken, känslan här är väl att börja med att flytta tillbaks fästena till ursprungligt läge. Någon som har koll på hur långt in dessa normalt ska sitta på bakre balk och hur lång ska bladfjädern vara, så inte den är kortare än normalt. ??? Mr K
  3. Övertalade familjen till att köpa en liten villa med garage,-vilket till slut också gjordes till allas numera förnöjelse. Renoverade garaget, knackade ner gammal lös puts från väggarna, drog på med ny puts+ målning (vit),ny el spårades i taket för bra belysning, nytt innertak, en vägg togs bort, elpannan från 76 kastades ut och ersattes av en Thermia värmepump, 2st nya element kopplades in i garaget, nya lister, ny stereo, arbetsbänk. Såååå nu efter snart ett år borde Mussen vara nöjd & glad med sin förvaring. Mussen ska så småningom få en ny lack, inredning, nya bromsar + lite mera pryttlar. Vi drömmer båda om en liten lyft att vila på..tips ideer mm tages tacksamt emot....... Mr K.
  4. Tyvärr inte, -men eftersom det är en del av oss som behöver garageplats kanske vi kunde gå ihop ett gäng och hyra några platser, i något underjordiskt flerparksgarage som vi sedan bygger in med ordentliga väggar och en säker port. Var själv med om detta på 80-talet då vi hyrde ca 15 platser i ett underjordiskt garage i Flemmingsberg av ca 80 platser. Byggde igen våra ca 15 platser med mursten drog egen el och satte ihop en ordentlig port med larm. Vet att det finns en del underjordiska garage i och runt centrala stockholm, som sagt är vi några stycken så kan vi nog bearbeta fastighetsägarna. -vad säger ni ? några intresserade att starta en arbetsgrupp om detta?
  5. Hur har det gått? fått tag på en residual valve och löste det i så fall problemet -trist att det inte ingick någon slags ventil för att balansera ut bromstrycket. Har bestämt mig för att göra samma utbyte till skivbromsar då min 68 cab med 351a 4V nästan är omöjlig att stoppa utan ett vältränat högerben. Cab 68, 351 automat, trummor runt om och inget servo.
  6. Ur owners workshop manual ser jag att för 1967 ska det tydligen vara, Caster min -1/4 max +3/4 optimum 1/4 Camber min +1/2 max +1,3/4 optimum +1 dessa siffror i grader. Toe in 0.125 to 0.250 in, (3.1 to 6.3 mm)
×
×
  • Create New...