Jump to content

Recommended Posts

Hej

jag har en -67 ht (289) som jag fick problem med förra året. Ena topplockspackningen hade gått sönder. nu har jag fått tillbaka topparna frånt ventilbyte. jag undrar när det gäller topparna vilken åtdragningsmoment man ska använda och vilken ordning man ska dra bultarna i och om det är nått mer man ska tänka på?? Jag fick med en mycket svårtyd beskrivning på amerikanska till troligen fel bil.. sen undrar jag hur man justerar in ventilspelet? det är hydraliska lyftare.

Skulle bli jätte tacksam om nån kunde hjälpa mig med detta!

Tack på förhand Simon CMC 2027

Jag brukar dra topparna i tre etapper börja med ca 5 sedan ca 7-8 för att avsluta med ca 10 och börja mitt på toppen för att sedan växelvis gå ut mot kanterna hoppas du fattar vad jag menar ;) Ventiljustering kanske inte behövs då du har hydraliska lyftare så är det med mina toppar i alla fall någon mer insatt kan säkert förklara bättre ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...