totta1 May 18, 2009 Report May 18, 2009 vad är det för skillnader på en mustang -69 och 70- htFronten är den enda jag kan seTacksam för svarPs någon som vet var det går att få tag i en 69as front Citera
Nenne May 18, 2009 Report May 18, 2009 Bakstammen med bakljusen, sidomarkeringsljusen, tändningslås, stolar är de första sakerna förutom fronten som dyker upp.Hade det varit en Sportsroof så hade 69:an (förutom Boss 302) falska luftintag på bakskärmarna.Mittkonsollen (om det sitter en sådan i) hade cigarrettändare 1969 men inte 1970. Citera
JohnB May 18, 2009 Report May 18, 2009 vad är det för skillnader på en mustang -69 och 70- htFronten är den enda jag kan seTacksam för svarPs någon som vet var det går att få tag i en 69as fronthttp://www.svs.com/zim/mustang/70colors.htmlhttp://www.svs.com/zim/mustang/69colors.htmlKarossskillnad 69/70Fram/bak/sida.Finns lite skillnader inuti også...På første bilden er 69 til høger John Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 18, 2009 Report May 18, 2009 Hej.Det är mer än fronten, kolla karossform bakskärmaroch bakstam, det är nästan lättare att säga vad som är lika. Fram och bakstötfångare lite plåtdelar som dörrar,baklucka och motorhuv, framruta med tillhörandedelar samt dörrutor. Som sagt det är en del lika men också många delarsom är olika. Det är lite fel av grabbarna innan att kasta in sinfavorit Sportsroof o CAB tillsammans med HT, det ärtill att röra till det för en som vill veta skillnadenpå HT modellerna. Citera
Nenne May 18, 2009 Report May 18, 2009 ...Fram och bakstötfångare lite plåtdelar som dörrar, baklucka och motorhuv, framruta med tillhörandedelar samt dörrutor. Dörrutorna är olika, men det syns inte på utsidan. 69:ans dörrutor är limmade medan 70:ans är skruvade till hissmekanismerna, som också skiljer sig en aning.Det är lite fel av grabbarna innan att kasta in sinfavorit Sportsroof o CAB tillsammans med HT, det ärtill att röra till det för en som vill veta skillnadenpå HT modellerna. WinkVad är det för fel att visa en bild av de olika bakljusen även om de råkar sitta på ett par Mach 1:or? Och var kom cabben ifrån? den ser i alla fall inte jag i tråden. Citera
totta1 May 19, 2009 Author Report May 19, 2009 Tackar så mycket för svarenEn fråga till. Är det högre värde generellt i en 69 eller en 70 Ht mustang med 351// Tommy Citera
awikst May 19, 2009 Report May 19, 2009 ...Fram och bakstötfångare lite plåtdelar som dörrar, baklucka och motorhuv, framruta med tillhörandedelar samt dörrutor. Dörrutorna är olika, men det syns inte på utsidan. 69:ans dörrutor är limmade medan 70:ans är skruvade till hissmekanismerna, som också skiljer sig en aning.Det är lite fel av grabbarna innan att kasta in sinfavorit Sportsroof o CAB tillsammans med HT, det ärtill att röra till det för en som vill veta skillnadenpå HT modellerna. WinkVad är det för fel att visa en bild av de olika bakljusen även om de råkar sitta på ett par Mach 1:or? Och var kom cabben ifrån? den ser i alla fall inte jag i tråden.[/quote:3786pxuo]End felet jag kan se är väl att jag också vill ha.......huh -fel lönesättning på jobbet just nu... //Anders Citera
JohnB May 19, 2009 Report May 19, 2009 Tackar så mycket för svarenEn fråga till. Är det högre värde generellt i en 69 eller en 70 Ht mustang med 351// TommySvårt att veta. Tror dom er lika i värde.John Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 19, 2009 Report May 19, 2009 Hej.Jag ville inte dumma mig bara att vi skulle hålla oss tillHT då det var den modellen som det frågades om, jagförstår skillnaderna och det gör många med oss, menvi måste också förstå att det finns nya nybörjare som veta. Vi får försöka ta en sak i taget, jag vet själv hur detsnurrade i huvudet då jag började att jämnföra 65-66en gång. Citera
JohnB May 20, 2009 Report May 20, 2009 Hej.Jag ville inte dumma mig bara att vi skulle hålla oss tillHT då det var den modellen som det frågades om, jagförstår skillnaderna och det gör många med oss, menvi måste också förstå att det finns nya nybörjare som veta. Vi får försöka ta en sak i taget, jag vet själv hur detsnurrade i huvudet då jag började att jämnföra 65-66en gång. Om en ska va petnoga har jag postad bilder av 2 Grandemodeller. Inte helt lika som HT (Jovisst karossen er samma ;-), men jag hittade inga riktig bra bilder på "vanliga" HT.......Om jag skal dra frågan lite videre....Båda huv og dørrar skiljer mellan 69 og 70 modellen John Citera
Recommended Posts