Dodde May 28, 2009 Report May 28, 2009 Hej, jag har skruvat med bromsarna bak, men nu kan jag inte få tillbaka kolven in oket? Jag öppnar luft nippeln och klämmer ihop den med en polygrip men orkar inte trycka in kolven?Kan det vara så att när jag råkat trycka på bromspedalen så har kolven åkt ut och hamnat i fel läge? Hur skall den stå? Kolven är helt stum även när nippeln är öppen?Någon som har en sprängskiss kanske? Mustang GT -96Tack på förhand /Per Citera
Peter /Cobra May 28, 2009 Report May 28, 2009 Antar de ska skruvas in samtidigt som man trycker försiktigt.. Har du tagit i för mycket så finns risken att du skadat självjusteringen.Har du öppnat luftnippeln så får du också lufta bromsarna. Detta behöver du inte göra, vätskan trycks tillbaka upp i bromsvätskebehållaren (om den ej är stumfylld) Citera
grufman May 29, 2009 Report May 29, 2009 somsagt, du måste rotera in kolven samtidigt som du trycker in den. Biltema har verktyget du behöver. Citera
Dodde May 29, 2009 Author Report May 29, 2009 somsagt, du måste rotera in kolven samtidigt som du trycker in den. Biltema har verktyget du behöver.Jajjemänn biltema hade vad jag behövde, lånade en likadan av min farbror så det löste sig. Tack för hjälpen Citera
Recommended Posts