Jump to content

Recommended Posts

Det vore konstigt om inte det blev lägre bränsleförbukning med ett ignitor i förhållande till ett brytastyrtsystem. Om man tar en 1 cylindrig 4 taktsmotor som går på 2000 rpm så tänder den 1000 ggr på en minut delar man det med 60 så får man fram att brytarkontakterna öppnar 16,6 ggr på en sekund multiplicerar man detta med 8cyl så får man fram att brytarkontakterna skall öppna och stänga 132 ggr i sekunden. Jag är mer förvånad över att ett brytarsystem fungerar överhuvudtaget. Kopplar man in ett ocilloskop och ser på tändspänningarna så man att ett transistor system lämnar mycket korrektare tändtidpunkter än brytarsystemet och ju exaktare tändtidpunkten är ju mer effekt och lägre bränsleförbrukning bör det ju bli

Kent

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...