June 8, 200915 yr comment_74893 Har en 66:a med en 302 motor som för 3 år sedan helrenoverats. Vattennivån i kylaren har hela tiden varit konstant, men för ett tag sedan märkte jag att vattennivån var låg fyllde på c.a 1- 1 1/2 liter har sedan kört c:a 15 mil och fick då fylla på 3 liter vatten igen. Har nu vid kontroll märkt att det kommer vattenånga ur bägge avgasrören, och om den står och går på tomgång blir det små pölar bak. Det märks inget speciellt på gången på motorn. I min värld lutar det åt skadad insugningspackning kan det vara rätt att börja där ?
June 8, 200915 yr comment_74901 Så är det i min värld också börja där i och med att det är lättast, lossa insuget behåll den gamla packningen tills vidare och smeta på rejält med packningsmassa runt vattenkanalerna och prova igen hjälper inte det så är det kanske blockpackningen eller annat otrevligt men som sagt börja där det är mest ekonomiskt tills vidare
June 10, 200915 yr Author comment_75004 Har nu efterdragit bultar till insuget, och för tillfället har den slutat att taga vatten. Hoppas det håller sig där, men har vatten med ett tag till för att se om det håller.