pools June 10, 2009 Report June 10, 2009 Hej!För två år sen tog jag ur motorn och fixade lite. Samtidigt lagade jag ett hål iväxellådan, C6, där det läckte olja. Jag bytte garage i samma veva och nu harjag slarvat bort kickdownlänken som ska sitta på lådan. Wiren finns kvar, meninte länken. Jag kommer inte riktig ihåg hur den såg ut. Jag hittade denna bildi NPD:s katalog. (Sid. 134) Hur ska 9741-1C sitta? Den har jag inte haft förut.Ingen fjäder heller. Jag skulle även vilja köpa länken om det är nån som haren över. Jag tror att det fattas några brickor också. Någon som kan hjälpa till?Mvh.pools Citera
pools June 14, 2009 Author Report June 14, 2009 Ingen som vet, ingen som vet? (melodi: Vart tog den lilla loppan vägen, Owe Törnqvist) Citera
pools June 14, 2009 Author Report June 14, 2009 NPD's fäste ser inte riktigt likadan ut som i MPC.Hej Nenne! Alltså länken på lådan, inte på förgasaren. MPC?Mvh.pools Citera
Nenne June 14, 2009 Report June 14, 2009 MPC = Master Parts Catalog9741 är ett reservdelsnummer som hör hemma i nummerserien för bränslesystemet, dvs förgasaren i det här fallet. Varför Du vill ha den på växellådan?För det var väl inte det andra staget (7A394) i bilden Du menade? Citera
Nenne June 14, 2009 Report June 14, 2009 Ah, nu förstår jag. NPD hade ett eget artikelnummer som råkade sammanfalla precis med Fords fäste för gasreturfjäder.Jag hittade en bild i MPC för Falcon och det är nog mer vad Du är ute efter P-O. Citera
Nenne June 15, 2009 Report June 15, 2009 Jag hittade lite bilder på 428 CJ registret, tyvärr syns inte fästet i 3:e bilden uppifrån men kabeln och fjädern gör det. Citera
Ronnie S June 15, 2009 Report June 15, 2009 I den här tråden har jag postat en bild på hur det ser ut på min bil. Tyvärr ser man inte returfjädern och fästet till densamma så bra, och det är ju en 289 med C4, men det kanske är till någon hjälp ändå?http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... ht=kick%2A Citera
pools June 15, 2009 Author Report June 15, 2009 Ah, nu förstår jag. NPD hade ett eget artikelnummer som råkade sammanfalla precis med Fords fäste för gasreturfjäder.Jag hittade en bild i MPC för Falcon och det är nog mer vad Du är ute efter P-O.Just det! Men jag får väl tillverka en länk själv tills vidare. Och sätta dit en fjäder.Konstigt att det har funkat utan returfjäder förut.Tack för alla svar. Dom hjälpte jättemycket! Mvh.pools Citera
Recommended Posts