Ronnie S June 13, 2009 Report June 13, 2009 Igår var jag och besiktigade min Mustang. Det regnade här i Linköping, så när besiktningskillen skulle köra ut bilen, och åka iväg till bromsprovningshallen så varnade jag honom lite för att Mustangen är VÄLDIGT lätt i bakvagnen när det är blött ute. Efter att han hade kollat de främre bromsarna skulle han köra fram några meter för att kolla bakbromsarna. Framhjulen står alltså fortfarande på rullarna, som är försänkta ner i golvet. MEN, bilen vägrar flytta sig framåt, bakhjulens blöta däck bara spinner på golvet. Jag fick gå fram och hjälpa till att putta på för att få upp bilen.- Du hade rätt, den var VÄLDIGT lätt i baken, sa han efteråt.Bilen gick dock igenom utan anmärkning, till och med CO-halten var bra. Citera
Edeson June 13, 2009 Report June 13, 2009 , men visst är det skönt med ett "rent" protokoll, bilen känns liksom ännu bättre när man rullar därifrån.Kanske dags och skaffa diff och breda däck Hälsningar Edeson Citera
Recommended Posts