Christ -CMC 2405- June 17, 2009 Report June 17, 2009 Tja!Mina mätare verkar inte funka som dom ska..Bensinmätaren sköter sig bra, men oljetemp, ladd, & vattentemp är döda. Vad jag funderade på var att spänningsregulatorn var paj, men bensinmätarn funkar? Har ingen vidare möjlighet att meka där jag bor, så jag får vänta till helgen med att kolla. Tänkte höra om ni har någon aning om vad som skulle kunna vara fel, om jag skulle skaffa några delar. Typ givare./Christian Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 17, 2009 Report June 17, 2009 Hej.Oljetryck och vatten temp påverkas av givarepå motorn och instrumenten går via regulatorpå baksidan av ditt instrumenthus. Tankgivaren ligger på en egen ledning tillinstrument. Ladd instrument ligger via generator och laddrelä,oftast ser man knappt något utslag. Oljegivarens kabel kan du jorda ute vid motorn,tag bort kopplingen från givaren och jorda, ärallt utom givaren ok så skall instrumentet gåi topp. Samma sak kan du göra med vattentempgivarenssladd och samma sak här fult utsag om allt är okoch givaren är trasig. Citera
Christ -CMC 2405- June 17, 2009 Author Report June 17, 2009 Okej. Tackar!*håller tummarna att jag inte behöver ge mig in och rota i det äckliga ormboet bakom instrumentpanelen (än iaf)*Har tre stycken skitfula eftermonterade mätare som någon bultat dit under instrumentpanelen, som jag hoppas kunna trolla bort inom snar framtid..Skulle man kunna byta ut t.ex. laddmätaren mot en liten varvräknare? Någon som har koll på hur stort hålet är?(*tankeläsning: gå och mät själv, ditt lata f*nskap.*) Citera
Recommended Posts