Leffe N cmc712 June 22, 2009 Report June 22, 2009 Det är ju många som skäller på Bilprovningen när man tycker att man fått onödiga anmärkningar. Jag själv är en av alla...Just därför så måste jag dela med mig av dagens erfarenhet: I morse så var det dax för mig att besikta min rallybil (Volvo 240voc) och man var väl beredd på det värsta... Allt gick bra tills det var dax att kolla ljusinställningen, då gick det inte att justera vä. strålkastare eftersom justeringen hoppat ur läge. Då började det direkt snackas om ombesiktning. Jag försökte få honom att sätta en 1a istället, men han ville vara säker på att det skulle åtgärdas direkt. Efter några sekunders fundering så sa besiktningsgubben helt plötsligt:"Äh va fan...! Vi har lugnt idag. Du får en halvtimme på dig. Laga justeringen och kom tillbaka så ordnar det sig..." Så det var bara att åka upp till verkstan där jag jobbar och rallybilen brukar stå uppställd (en minut från bilprovningen) och laga justeringen. Sen tillbaka och betala och få ett rent besiktningsprotokoll! Vad jag egentligen vill ha sagt är att det faktiskt finns serviceinriktat folk även på Svensk Bilprovning, även om vissa verkar inställda på att jävlas... Citera
Janne Holm CMC1740 June 22, 2009 Report June 22, 2009 Visst är det så åker alltid till min gamle klasskompis i Mjölby För åka till Linköpings besiktning där de har utbildningsverksamhet och kan ta nästan en timme att besikta och få väldigt roliga nedslag nej det försöker jag undvika Citera
pineman June 23, 2009 Report June 23, 2009 Men du Leffe, om han inte haft det lugnt den dagen vad tror du hade hänt då?? Citera
JanneJ June 23, 2009 Report June 23, 2009 min rallybil (Volvo 240voc) Lägg upp nåra bilder vetja, så vi får se hur den ser ut.Bra fart på mussen på sviestad hur gick det med bakaxeln? Citera
Leffe N cmc712 July 26, 2009 Author Report July 26, 2009 min rallybil (Volvo 240voc) Lägg upp nåra bilder vetja, så vi får se hur den ser ut.Bra fart på mussen på sviestad hur gick det med bakaxeln?[/quote:3261lb5m]Bakaxeln är nu utrustad med en hel packbox och håller tätt än så länge... Om du sett bilderna från PCM så såg du att jag hade lite onödigt bra fart när jag körde konbanan, men det gick trots allt bra och man fick ju lära sig hur sent man inte ska bromsa med mussen... Skickar ett par bilder på nya "leksaken", före och efter ev veckas semester... Citera
JanneJ July 26, 2009 Report July 26, 2009 Jag såg bilderna, djupa spår blev det.... :cry...har du handlat ett helt fat grabber blue Citera
Leffe N cmc712 July 26, 2009 Author Report July 26, 2009 ...har du handlat ett helt fat grabber blue Haha... Nästan så! Jag tog med mig ett färgprov från Mussen så fick den lokala järnaffären blanda ihop vanlig mekanlack istället. Inte det bästa att lacka en bil med kanske, men eftersom vi inte visste vad det var för skräp som låg där innan (troligen servalac eller nåt sånt skit) så körde vi med mekanlack för att det inte skulle skita sig med underlaget. Dessutom så är det ju nästan gratis jämfört med 2K, och det lär ju gå åt lite efter kommande dikesåkningar... Citera
Janne Holm CMC1740 July 26, 2009 Report July 26, 2009 Jag såg bilderna, djupa spår blev det.... :cry...har du handlat ett helt fat grabber blue Förstår att man köper på sig grabber blue färgen Det är är värt en KEXCHOKLAD Citera
Leffe N cmc712 July 26, 2009 Author Report July 26, 2009 Javisst!Även om inte bilarna står parkerade på samma ställe så måste det ju vara enhetligt i "stallet"... Kanske man skulle lacka Golfen och firmabilen "Snygg-blå" oxå... Citera
Jonasm July 31, 2009 Report July 31, 2009 Fränt måste ja bara säga Så nu har du en bil som du kan åka rakt fram med, fast vägen svänger Vist var de du som provade de med Mussen ? Citera
Recommended Posts