Henrik77 June 28, 2009 Report June 28, 2009 Är det normalt att det kommer ett klickande ljud med kanske 30 sekunders mellanrum från någonstans under motorn?Har inte tänkt på det förut men nu när det har varit varmt så har man kört en del med rutorna nere och då hörs det väldigt väl. Citera
Henrik77 June 29, 2009 Author Report June 29, 2009 Tänkte också att det var acn , men ljudet låter även när den ska vara avstängd.Kanske är så att acn aldrig går att stänga av helt. Citera
grufman June 29, 2009 Report June 29, 2009 den kan vara på även om ac-knappen är avstängd. exakt hur det fungerar står i handboken. Citera
MOS August 10, 2009 Report August 10, 2009 Henrik77; Har du lokaliserat ljudet? I min låter det likadant./MOS Citera
Akilles August 11, 2009 Report August 11, 2009 Kan hoppa in lite snabbt då när vi snackar ACNär jag stannar bilen så hör jag ibland ett fräsande ljud inifrån motorrummet, typ som när vatten droppar på en lagom het panna, men det är inget som läcker under bilen och alla nivåer är som de ska. Om det hade varit blött ute när jag kört så hade jag inte funderat för då hade det säkert varit regnvatten som blöter ner nån varm del, men det händer även när det är torrt ute Citera
grufman August 11, 2009 Report August 11, 2009 Kan hoppa in lite snabbt då när vi snackar ACNär jag stannar bilen så hör jag ibland ett fräsande ljud inifrån motorrummet, typ som när vatten droppar på en lagom het panna, men det är inget som läcker under bilen och alla nivåer är som de ska. Om det hade varit blött ute när jag kört så hade jag inte funderat för då hade det säkert varit regnvatten som blöter ner nån varm del, men det händer även när det är torrt ute Det brukar låta från AC-systemet någon minut efter att man stannar bilen. Det är gasen som strömmar ut i evaporatorn, då låter det lite från expansionsventilen. På vissa bilar hörs det rätt tydligt. Det slutar så snart trycket är utjämnat mellan tryck och sugsida. Citera
MOS August 11, 2009 Report August 11, 2009 Efter en AC-krävande tur i varmt väder ska ju systemet andas ut lite med en vattenpöl under bilen som följd. Denna pöl saknar jag i min samtidigt som jag tycker att den inte ger riktig kyla. Dock är rören i motorrummet rejält kalla.Kommentar?/MOS Citera
grufman August 11, 2009 Report August 11, 2009 Efter en AC-krävande tur i varmt väder ska ju systemet andas ut lite med en vattenpöl under bilen som följd. Denna pöl saknar jag i min samtidigt som jag tycker att den inte ger riktig kyla. Dock är rören i motorrummet rejält kalla.Kommentar?/MOSNu var det igång igen med ac-system som inte kyler ordentligt... hade vi hittat någon lösning på detta?Det enklaste är om alla skulle kunna mäta utblåstemperaturen. Den ska vara mellan -2° - +3°. Mätes lämpligen med en IR-termometer Citera
Akilles August 12, 2009 Report August 12, 2009 Tackar för svar, då är ju allt precis som det skall ! Citera
Recommended Posts