Bengy July 8, 2009 Report July 8, 2009 Vet inte om jag inbillar mig men tycker mig höra ett malanda ljud som kommer bakifrån, typ bakaxel eller kardan. Hörs tydligast när man släpper gasen och bara rullar i farter runt 60-70. Verkar inte ha någon betydelse om man svänger eller åker rakt fram. Är det någon som har hört om kända fel eller problem eller har liknande upplevelse? Bilen går bra och har inte rullat mer än 2500 mil totalt men nu har detta fastnat så kan inte riktigt njuta av körningen. Andra som har åkt med tycker sig inte höra något anmärkningsvärt så man kanske är paranoid men jag menar bestämt att bilen inte har haft detta ljud hela tiden. Citera
Corvette July 9, 2009 Report July 9, 2009 jag hade det här på min tyvärr:AXLE WHINE TSB 08-21-6fick det på försäkringen peppar peppar... Citera
Bengy July 9, 2009 Author Report July 9, 2009 Tack Peter, klart intressant. Verkar inte vara något "farligt" som jag var rädd för (om det nu är detta) men skall kolla lite vidare vad som kan göras. Har du någon aning om vad detta hamnade prismässigt även om det gick på din försäkring? Har själv Ford försäkring.Mvh,Bengt CMC966 Citera
Bengy September 16, 2009 Author Report September 16, 2009 Letar vidare, har fått förslag på olika oljor som skall "tysta" det hela och har också hittat följande länk:http://www.fcsdchemicalsandlubricants.c ... /05202.pdfÄr detta ett svagt kapitel på bilarna? Citera
Recommended Posts