Magnus Sundqvist March 3, 2004 Report March 3, 2004 Plockade bort ventil huset på min AOD låda i dag, ska till att montera ett TransGo shiftkit.på flera sidor på nätet så har jag läst, att tidiga AOD lådor har ett "C" servo till overdriven (som på min låda) som tydligen ska vara i klenaste laget och bör bytas till ett "B" servo som sitter i lådor 85-, eller helst ett "A" servo som finns i truck lådor,i bruksanvisningen till shiftkitet står det också att man bör byta till åtminstonde ett "B" servo. Vad hittar jag ett sådant här i sverige?, i USA finns det att köpa som uppgradering hos Ford för 40$. Citera
mlund April 29, 2004 Report April 29, 2004 Fick du tag på någon A-servo?I så fall var,och vad kostar den? Mikael Lund cmc 697 Citera
Magnus Sundqvist May 3, 2004 Author Report May 3, 2004 Kollade priser i Sverige på en komplett "A" servo sats, 2600kr + frakt !!!!köpte från Bagarns Autoshop i Florida i stället. 1500kr med flygfrakten inräknad, fick delarna i brevlådan efter 4 dagar. Citera
Recommended Posts