Jump to content

Featured Replies

comment_77457

Jag har haft isär en del av förgasaren för rengörning och byte av packningar (ax-pumpen och tillskottsventilen under på framsidan pga läckage + packningar som behövs vid återmontering) samt rengjort adapterplattan. Kan tillägga att det var gammal olja i kanalerna där som jag har dränerat samt slangen till PVC-ventilen (som är ny) var felaktigt inkopplad till luftburken? Nu går slangen till plattan istället.

Nu startar bilen betydligt lättare vid kallstart vilket jag hoppades på samt inget bensinläck under flottören men här kommer mitt lilla problem in. Jag märker att tomgången har blivit något högre i efterhand och jag har inte ändrat inställningarna på förgasaren eftersom bilen gick bra innan demonteringen. Fördelen är jag slipper röra gasen vid köer i stan tex. Skulle jag skruva ner tomgången, vill motorn gärna dö. Speciellt när den är kall så jag får rusa motorn lite och sen släppa gasen. Kan det vara så att slangen ska gå till luftburken trots allt och plugga igen ingången till adapterplattan eller är det frågan om tjuvluft nånstans?

Förgasaren är Autolite 2100 dvs original 2-portare. 289 med C4 -67

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...