Jump to content

C4 med två Drivelägen, krånglar på D1


Recommended Posts

Hej!

Jag har en Mustang -66 med C4 låda. Den har två D lägen D1 =1-3

Och D2= 2-3

Fungerar hur bra som helst på D2 läge då den jobbar enbart med tvåan och trean.

Men lägger jag i D1 så startar den normalt på ettan sedan varvar den ganska högt så växlar den till 3:an !! Den hoppar tvåans växel helt!?!

Någon som har idéer??

Ventilhuset, kärvande kolv eller trasig fjäder eller vad???

Stefan

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag har en Mustang -66 med C4 låda. Den har två D lägen D1 =1-3

Och D2= 2-3

Fungerar hur bra som helst på D2 läge då den jobbar enbart med tvåan och trean.

Men lägger jag i D1 så startar den normalt på ettan sedan varvar den ganska högt så växlar den till 3:an !! Den hoppar tvåans växel helt!?!

Någon som har idéer??

Ventilhuset, kärvande kolv eller trasig fjäder eller vad???

Stefan

Ingen som är klurig på Automatlådor??

Jag tror inte det är vacumregulatorn, då skulle inte lådan funka perfekt på D2.

Stefan

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag har en Mustang -66 med C4 låda. Den har två D lägen D1 =1-3

Och D2= 2-3

Fungerar hur bra som helst på D2 läge då den jobbar enbart med tvåan och trean.

Men lägger jag i D1 så startar den normalt på ettan sedan varvar den ganska högt så växlar den till 3:an !! Den hoppar tvåans växel helt!?!

Någon som har idéer??

Ventilhuset, kärvande kolv eller trasig fjäder eller vad???

Stefan

Ingen som är klurig på Automatlådor??

Jag tror inte det är vacumregulatorn, då skulle inte lådan funka perfekt på D2.

Stefan

Link to comment
Share on other sites

Det är semestertider och våra eminenta växellådsspecialister är kanske inte hemma just nu men du får säkert snart svar på dina frågor. det enda jag kan bidra med är att du kanske kan börja med att justera banden till lådan tror att det är det första som du kan justera utifrån, finns en bra beskrivning någonstans på forumet använd sök funktionen och leta på detta

Link to comment
Share on other sites

Det är semestertider och våra eminenta växellådsspecialister är kanske inte hemma just nu men du får säkert snart svar på dina frågor. det enda jag kan bidra med är att du kanske kan börja med att justera banden till lådan tror att det är det första som du kan justera utifrån, finns en bra beskrivning någonstans på forumet använd sök funktionen och leta på detta

Tack för svar!

Jag lugnar mig lite, bilen går bra på D2 och den använder jag ändå alltid, men jag vill ju givetvis att D1 också ska fungera. Som sagt den funkar klockrent på D2 så jag tror inte det är banden heller.....

Stefan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...