Jump to content

S Hultgren

Medlemmar
  • Inlägg

    18
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

S Hultgren's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Hej! Stefan Hultgren Norrköping. Medlemnr 2414 Ägde tidigare en fin -66GT HT såldes och jag gled ur klubben. Har nu bytt till mig en fin Röd 2005 GT coupé tänkte kolla hur det är att köra/äga en retroMusse. Körglädjen är det inget fel på i alla fall.
  2. Dom ska vara nya......enl förre ägaren
  3. Du verkar ha kunskap om automatlådor. På min mustang .66:a finns två drive. D1 och D2 På D2 Fungerar den klockrent. Men på D1 vill den inte lägga i tvåan utan växlar från ettan till trean...MEN vid några tillfällen när jag har provat har det funkat som det ska.Men oftast inte. Kärvande kolv i ventilhuset eller vad?? Tacksam för svar/idéer Stefan
  4. Jag bytte olja ,mineral 20/50 samt monterade original oljefilter! Det blev betydligt bättre!! Tack för alla svar och idéer! Stefan
  5. Hej! Jag är nybliven Mustangägare och ny medlem. Min bil är en Mustang-66 GT Har konstaterat att motorn är utbytt eller består av olika smallblocks. Motorn ska vara renoverad och går fint,men började ticka på en ventil. Lyfte ventilkåporna och där står det 302 på topparna samt 9B24 Innebär det 302 toppar från 1969?? Jag har inte kollat motornummret ännu. Nu till min egentliga fråga! Efter att läst på detta forum har jag förstått att ventiljusteringen är olika på äldre och yngre smallblock. Vilket sätt gäller på mina toppar?? Dra justerskruven i botten eller dra justerskruven 3/4 varv när spelet mellan vippa och stötstång är eliminerat. Går det att se på något enkelt sett vilket som jag ska göra?? Hoppas på svar från er som kan kan detta. Stefan
  6. Hej! Nu har jag monterat nya Gummilister på mina dörrar, då dom gamla var upptorkade. Men nu spänner det det hårt i dörrarna. finns det något knep eller blir det bättre med tiden?? Listerna är från Bob Drake tror jag . stefan
  7. Tack för svar! Jag lugnar mig lite, bilen går bra på D2 och den använder jag ändå alltid, men jag vill ju givetvis att D1 också ska fungera. Som sagt den funkar klockrent på D2 så jag tror inte det är banden heller..... Stefan
  8. Ingen som är klurig på Automatlådor?? Jag tror inte det är vacumregulatorn, då skulle inte lådan funka perfekt på D2. Stefan
  9. Ingen som är klurig på Automatlådor?? Jag tror inte det är vacumregulatorn, då skulle inte lådan funka perfekt på D2. Stefan
  10. Japp,lågt varv å slapp rem...är nog orsaken [/quote:cdrfn5zm] Näpp, NY rem Ny olja, normalt varv. stefan
  11. Hej! Jag har en Mustang -66 med styrservo. När jag står still och styr så hugger det i ratten, när jag kör så fungerar allt normalt. Jag har bytt olja och då blev det bättre men långt ifrån bra. Är det kolven som bör bytas eller???? Stefan.
  12. Hej! Jag har en Mustang -66 med C4 låda. Den har två D lägen D1 =1-3 Och D2= 2-3 Fungerar hur bra som helst på D2 läge då den jobbar enbart med tvåan och trean. Men lägger jag i D1 så startar den normalt på ettan sedan varvar den ganska högt så växlar den till 3:an !! Den hoppar tvåans växel helt!?! Någon som har idéer?? Ventilhuset, kärvande kolv eller trasig fjäder eller vad??? Stefan
  13. Tack för svaren! Jag ska byta givaren, samt oljan till att börja med. Då motorn går utan missljud är jag inte så orolig. Mvh Stefan.
  14. Hej igen! Givare och mätare är original!! Inget Volvokrafs...... Bilen är en .66:a GT Stefan
×
×
  • Create New...