Jump to content

Recommended Posts

Blev Hawk HP Plus, köpta på Motorcentralen i Eskilstuna, samt skivor från www.bromsmannen.se , slitsade och borrade.... bra leveranser, bra pris...

Så jag är SKITNÖJD !!

Blev en helvetes skillnad och alla vibrationer är borta... trodde hela framvagnen satt löst, och det var bara vinda skitskivor fram !!

Har iofs bara bromsat in skivor/belägg, men man märker på stubben att det är stooor skillnad mot skit-bromsarna som sitter på från början...

Bak bytte jag bara beläggen........

Och detta blev en jävla skillnad, utan att för den skull betala 15-20.000 för brembo bromsar odyl.....

Sen är detta lite Biltema, eller "gör det själv" men än sen då, det verkar ju fungera bra nog....

Blev Hawk HP Plus, köpta på Motorcentralen i Eskilstuna, samt skivor från www.bromsmannen.se , slitsade och borrade.... bra leveranser, bra pris...

Så jag är SKITNÖJD !!

Blev en helvetes skillnad och alla vibrationer är borta... trodde hela framvagnen satt löst, och det var bara vinda skitskivor fram !!

Har iofs bara bromsat in skivor/belägg, men man märker på stubben att det är stooor skillnad mot skit-bromsarna som sitter på från början...

Bak bytte jag bara beläggen........

Och detta blev en jävla skillnad, utan att för den skull betala 15-20.000 för brembo bromsar odyl.....

Sen är detta lite Biltema, eller "gör det själv" men än sen då, det verkar ju fungera bra nog....

Coolt ! Gnisslar bromsarna nått ? Jag kör också med Hawk HP plus och dom låter ibland så man ser att folk håller för öronen ! Jag har dock orginalskivor som jag snart tänkte byta mot Powerslots skivor så det kanske blir skillnad då !

Jag satte dit gnisselplåtarna bak från orginal-beläggen.

Fram fanns det inga, gnisslar ibland ja....

Men det kan ju bero på skivorna oxo iofs....

Hur som helst... bra bromsar blev det ....

Skivorna en 2-tusing, beläggen minns jag inte köpte redan förra året....

Slå en signal till Svante på Motorcentralen och fråga vad dom tar....

Finns iofs på fler ställen.....

Bromsmannen har belägg oxo.....

Maila och fråga, han har grym service.... tror han sover med en dator under kudden...

Skivorna en 2-tusing, beläggen minns jag inte köpte redan förra året....

Slå en signal till Svante på Motorcentralen och fråga vad dom tar....

Finns iofs på fler ställen.....

Bromsmannen har belägg oxo.....

Maila och fråga, han har grym service.... tror han sover med en dator under kudden...

Låter bra ska kolla upp det i september när planerna börjar smidas på allvar :)

Satte på runt om - och allt från Bromsmannen. Har inget skrik/gnäll.

Tips - att köpa stålomspunnet (fram) också om ni inte har det på 05+.

Viktigt att ta det lugnt första 50 milen - men det sa nog Bromsmannen. Mina var ojämna och lite sladdriga i början - men efter inkörning så är de helt underbara.

Väntar på en närbild - så man ser hur slitsarna går. Kan ju komma olika om man sätter vä/hö och tvärt om. Lyckades inte förstå installationsbilden/instruktionen.

Kan konstatera (ATP 09) att det är ungefär 50/50 bland de som monterat - oaktat bilmärke och modell. Undrar om det har någon betydelse?????

Ställde frågan till bromsmannen och fick svar samt en bild enligt nedan...

Riktning är bara riktigt viktigt om man har invändiga svängda kylkanaler i skivorna, och till dessa bilar är skivornas invändiga flänsar raka....

Mina är satta så att den skiva som syns nedan sitter på vänster sida... Dvs flänsaran pekar inifrån och utåt/framåt, och tänker man efter skulle man nog velat sätta dom tvärt om.... så att centrifugalkraften slungar ut skit, värme, osv.....

Hej Ulf.

Det är endast den tidigare modellen 1994-2004 som det sitter rotationsbestämda framskivor på Cobra, Bullitt samt Mach1 modellerna.

Skivorna kommer från www.centricparts.com

Skickar en bild på er högra framskiva.

VH Andreas Bromsmannen +46 736124062