Tobias CMC1505 July 27, 2009 Report July 27, 2009 Som rubriken.Har letat igenom HELA Mustangsunlimited och finner ingenting.Gått igenom Ebay, ingenting.Försökt söka på "Rear Panel" - "Rear side panel" - "side panel".. men hittar ingenting.Någon som vet vad dessa heter? Och vart man kan få tag på dem om ni vet.Ps.Någon som vet hur man renoverar dessa?Finns lite repor i den, det är dom jag inte vill ha.Plasten har ju blivit ganska skör med åren så när man lyckats komma åt den med någonting hårt så blirfärgen vit på en gång.Räcker det med att måla över eller finns det något speciellt spackel man kan använda? Citera
bege July 27, 2009 Report July 27, 2009 Hej TobiasHär är ett förslag:http://www.parts123.com/parts123/yb.dll ... Z50000016eBorde väl finnas vinylfärg svart att blåsa på Annars kan du göra så här:http://www.usabil.nu/reportage/vinyl.pdfLycka till. Citera
Nenne July 27, 2009 Report July 27, 2009 Försökt söka på "Rear Panel" - "Rear side panel" - "side panel".. men hittar ingenting.Någon som vet vad dessa heter? Och vart man kan få tag på dem om ni vet.(Interior) Quarter Trim Panel.CJ Pony Parts har nya i ABS-plast i sin katalog: http://www.parts123.com/parts123/yb.dll ... Z50000016e Citera
stangparts July 28, 2009 Report July 28, 2009 Tobias,vi hjälper Dig!Kontakta oss!MustangPartsinfo@mustangdelar.se040-46 96 19 Citera
Tobias CMC1505 July 28, 2009 Author Report July 28, 2009 Tack stangparts men det blir lite väl dyrt för mig.Måste försöka hitta färg istället.Men dom sidopanelerna är ju inte i vinyl utan plast. Så dit kanske man kan använda en annan färg?Likaså dom två små panelerna som går bakåt över bakluckan är också i "plast". Vartfall inte vinyl.Men är det vinylfärg man ska använda ändå..? Ps.Enligt Marti rapporten så har min bil "Ginger Clarion Knit/Corinthian Vinyl Bucket Seats"Är det denna som heter bara "Ginger"http://mustangsunlimited.com/itemdy00.asp?T1=641821+01Eller denna som heter "Dark Ginger" ?http://mustangsunlimited.com/itemdy00.asp?T1=15940+01Har nämligen sett från andra Marti Auto reports att det stått "Medium Ginger".. så är då min "Dark Ginger" ?Någon som vet vart man kan få tag på färgkoder till dessa förresten? Citera
Janne Holm CMC1740 July 28, 2009 Report July 28, 2009 Var noga med färgvalet och köp en kvalitefärg köpte en som jag trodde en svart plastfärg för att lacka sidokåperna på min gamle engelska cykel BSA efter två år ser det förjävligt ut med sprickor och så i lacken Citera
bege July 29, 2009 Report July 29, 2009 Hej Tobias ett förslag som jag hämtat ur Stackens bilvårdsforum:http://www.turtlewaxuk.com/prod.asp?Partcode=FG3511Kan vara värt att testa skall testa detta själv under helgen. Citera
M-Code August 8, 2009 Report August 8, 2009 Mina quarter panels lackades om och fick en special färg för att få struktur i plasten. Först slipades dom ner och fick en slät yta.Blev mycket nöjd. Citera
Tobias CMC1505 August 8, 2009 Author Report August 8, 2009 Hittar den svarta färgen hos massa återförsäljare.Men att få tag i min "Medium Ginger" är lite svårare dock. Fast jag är ju väldigt sugen på att byta till svart inredning.. kanske kan börja med allt sånt svart..Blev väldigt väldigt snyggt iaf. Lite avundsjuk på att du kan veva ner dina bakre rutor är jag också.. Citera
Tobias CMC1505 August 13, 2009 Author Report August 13, 2009 Mina quarter panels lackades om och fick en special färg för att få struktur i plasten. Först slipades dom ner och fick en slät yta.Blev mycket nöjd.Vart fick du tag på den färgen ? Citera
Tobias CMC1505 August 14, 2009 Author Report August 14, 2009 Jaha, då har man slipat, primeat och lackat dom i vartfall.Och kunde inte bett om ett sämre resultat. Fy fn.Var in på Mekonomen för dom hade ivartfall svart vinylfärg.(Har tänkt byta inredning till svart en vacker dag så lika bra att börja någonstans.)Rådfrågade killen som visade mig färgen och han hade ju såklart använt den hur mycket som helst.Följde hans råd men tyckte att P120 var lite väl grovt för sandpapper men det skulle tydligen inte vara några problem då färgen är så "fyllig" i sig. Blir en ren och fin yta utan att man behöver slipa ihjäl sig.Så slipade en hel massa massa så dom blev fin, tvättade av sen på med några lager Primer. Sen så när man lagt på några lager lack så ser man exakt ALLA streck från sandpappret.Färgen är hur tunn som helst även fast jag lagt på massa, massa lager.Meknomenkillen säger bara att det är väldigt konstigt, har aldrig hänt honom. Såklart.Varför kan folk bara inte hålla keft när dom egentligen inte vet någonting om det? Är det så svårt att säga "Det vet jag tyvärr ingenting om." ?Så nu har jag slipat och slipat, igen. Men att få bort primer + vinylfärg är ungefär hugga i sten med tandpetare.Man får helt enkelt göra det bästa av det tills man köper nya.. suck.(Kanske får skylla mig själv lite också som rådfrågade på Mekonomen...) Citera
CP CMC#2126 August 14, 2009 Report August 14, 2009 M-CODE, ser snyggt ut, vilken färg har du använt ? Citera
Tobias CMC1505 August 14, 2009 Author Report August 14, 2009 Kan man lägga slipgrund direkt på vinylfärgen ?Är ingen höjdare inom lackbranschen men ser nu att slipgrund tydligen kommer i 2 komponent och ska hålla för vad som helst.Då kan det ju vara en idé att slänga på det först då kanske.. ?Får man ivartfall en jämn yta istället för repigt.När man slipar i vinylfärgen så får man bort 0.5 kvadratcentimeter per 10cm sandpapper. Blir som gummi. Citera
M-Code August 16, 2009 Report August 16, 2009 Jag tror att Färgen kallas för svart solid struktur .Det är min 19 åriga son som är lackerare.Han sa att det var ganska mycke jobb. Han la även Plastgrund och Slipgrund.Ska kolla om färgen har något nummer ? Citera
M-Code August 16, 2009 Report August 16, 2009 Jag tror att Färgen kallas för svart solid struktur .Det är min 19 åriga son som är lackerare.Han sa att det var ganska mycke jobb. Han la även Plastgrund och Slipgrund.Han ska även lacka om hela Mussen i vinter.Ska kolla om färgen har något nummer ? Citera
Tobias CMC1505 August 16, 2009 Author Report August 16, 2009 Ja gärna.Och gärna vart man kan få tag i den !Vad bra, då lägger jag slipgrund på min också så blir det ivartfall lite fint. Citera
pools August 17, 2009 Report August 17, 2009 Det är min 19 åriga son som är lackerare.Han sa att det var ganska mycke jobb. Han la även Plastgrund och Slipgrund.Han ska även lacka om hela Mussen i vinter.Ah, ha! En lackerare i kompiskretsen. Det är bra att veta! Mvh,P-O Citera
M-Code August 19, 2009 Report August 19, 2009 Det var svårt att få något vettigt svar från grabben Men vad han sa har Lackfirman gjort en egen special färg efter eget recept Så vill ni ha dom lackade så få ni skicka dom till i Umeå. Citera
Recommended Posts