July 30, 200915 yr comment_78291 Medlem: Christian Bäverstrand CMC 2405Bil: 1966 Mustang Hardtop. Importerad från Kalifornien 200X? Färg: Silver BlueInredning: BlåServo: Styrservo Vxlåda: C4 AutomatSvenska ägare innan mig: 2Bromsar: Original-option, skivor fram. Originaltrummor bakHar varit (& är fortfarande) i grunden en folkvagns-idiot, med ett antal bubblor i garaget. Fick syn på ett snyggt par Ht's när jag var iväg och jobbade, då min kollega påpekade att; "Fan, en sån bil skulle du ha istället.. Mycket coolare". Kunde självklart inte hitta några motargument, & satt därmed klistrad på blocket letande efter Mustanger. En 68' HT skulle det vara. Föll sig inte riktigt så då jag blev störtförälskad i en 66:a i den coolaste kulör jag hade sett på en mustang. Åkte 35 mil enkel resa & spanade in. Föll direkt & insåg att, hur mycket jag än skulle försöka låta bli att handla, skulle jag inte åka hem i Volvon..Motorn gick dåligt & lådan växlade lite som den ville.Blev en intressant hemresa, med påfyllning av vatten & en bensinförbrukning på en bra bit över 2 liter/mil.Ändå har inte det barnsliga leendet släppt än, & kommer nog inte göra på ett tag, även om jag har en del "stora jobb" i motorn innan den mår bra.
July 30, 200915 yr comment_78302 Riktigt läcker!!Ang Bubbla, finns dagar då jag hellre åker i kompisens 61:a än i min Mustang...
July 31, 200915 yr Author comment_78342 Tack så mycket!Jo, det är lite annan känsla. Bubblan KÖR man verkligen & 70 känns som 110. Mustangen ÅKER man (Iom automatlådan) och 70 känns som 30.