Gäst July 30, 2009 Report July 30, 2009 Nej, nu är jag trött på att behöva släppa gasen när det svänger o guppar!Undrar om det är möjligt att få märkbart bättre väghållning UTAN att sänka bilen?Vill kunna köra traktorvägarna till landet och inte oroa mig för vägbulor mm.Annars, vad är minsta sänkningen och vilken sats? Citera
grufman July 30, 2009 Report July 30, 2009 ford racing väghållningskitet gör susen. Kan sannolikt köras med originalfjädrar också. Du får bättre dämpare, fetare kränghämmare och fjäderbensstag. Rekomenderas varmt. Citera
AJ July 30, 2009 Report July 30, 2009 Nej, nu är jag trött på att behöva släppa gasen när det svänger o guppar!Undrar om det är möjligt att få märkbart bättre väghållning UTAN att sänka bilen?Vill kunna köra traktorvägarna till landet och inte oroa mig för vägbulor mm.Annars, vad är minsta sänkningen och vilken sats?Jag har Steedas fjädrar vilket sänker bilen 1 inch fram och 1 1/4 inch bak vilker var den minsta sänkningen då jag kollade runt. Gillar inte t ex Eibach som sänker för mycket enligt mig, vilket gör att symmetrin hjul vs hjulhus ser konstig ut, hoppas du förstår Kolla http://www.steeda.com/products/steeda_s ... ngs_05.php Citera
ekan July 30, 2009 Report July 30, 2009 har hela ford racings väghållningssats + CDC aggressive frontspoiler och har inga större problem att komma över några gupp.... gäller bara att sakta in!har även stuga på landet så grusvägar, gupp osv är inga problem Citera
Gäst July 30, 2009 Report July 30, 2009 Jag har Steedas fjädrar vilket sänker bilen 1 inch fram och 1 1/4 inch bak vilker var den minsta sänkningen då jag kollade runt. Gillar inte t ex Eibach som sänker för mycket enligt mig, vilket gör att symmetrin hjul vs hjulhus ser konstig ut, hoppas du förstår Kolla http://www.steeda.com/products/steeda_s ... ngs_05.phpBra pris också!Vart väghållningen avsevärt bättre?Du ska inte ut och åka i helgen så kan man spana in? Citera
AJ July 31, 2009 Report July 31, 2009 Jag har Steedas fjädrar vilket sänker bilen 1 inch fram och 1 1/4 inch bak vilker var den minsta sänkningen då jag kollade runt. Gillar inte t ex Eibach som sänker för mycket enligt mig, vilket gör att symmetrin hjul vs hjulhus ser konstig ut, hoppas du förstår Kolla http://www.steeda.com/products/steeda_s ... ngs_05.phpBra pris också!Vart väghållningen avsevärt bättre?Du ska inte ut och åka i helgen så kan man spana in?Jodå, klart man måste ut å åka, Mussen har stått stilla i över en vecka nu ! Är du på norr eller söder sidan av stan ? Citera
Gäst July 31, 2009 Report July 31, 2009 Får krypa till korset...Sorry, det fanns ju redan massor med bra trådar i detta kära ämne!Use the "sök" funktion människa!! Citera
Gäst August 15, 2009 Report August 15, 2009 Funderar på att ev montera "take offs" fjädring från en GT 500 Shelby.Vill ju då gärna veta hur ni som har testat/kör denna bil med orginalfjädring upplever denna Citera
Pierre h March 29, 2010 Report March 29, 2010 Ni som sänkt bilen med hårdare fjädrar,stötdämpare upplever ni bilen mycket stötigare efter det.Jag tycker min blev det efter jag bytt till Ford racing. Men väghållningen kanon Citera
SakariV8 March 30, 2010 Report March 30, 2010 Ni som sänkt bilen med hårdare fjädrar,stötdämpare upplever ni bilen mycket stötigare efter det.Jag tycker min blev det efter jag bytt till Ford racing. Men väghållningen kanonDärför jag inte kör annat än original på mussen. Har suttit o skakat i en opel med 60/40 sänkning och provade farsans bmw 320 efter han hade monterat på 60/40 på den, samma sak där. Sedan är inte vägarna alltför bra i centrala Göteborg, då är det bra med hög profil på däcken också Kanske inte bästa väghållningen i mussen, lite sladd är ju alltid kul. Dock har jag nästan alltid lillgrabben o sambon med mig, så man har lugnat ner sig med att köra entusiastiskt Citera
Stern March 30, 2010 Report March 30, 2010 Jag har Shelby take off's och Ford racing fjädrar plus ett ställbart Panhardstag allt från Mustang Performance.Sänkningen blev ca 3 cm och hjulen passar mycket bättre i hjulhusen nu och jag har inga problem med vägbulor eller tjälskade vägar.Bilen känns mycket styvare och väghällningen är bättre. Dock känns bilen lite hård och studsig framförallt i låg fart på sämre underlag. Men överlag mycket sportigare och betydligt roligare på kurviga vägar.//Janne Citera
Gäst March 30, 2010 Report March 30, 2010 Har nyligen monterat FR fjädrar och stötdämpare samt bakre krängningshämare.Väghållning är nu bra och man kan gasa i höga farter utan att bilen "gungar iväg".Knappt märkbart hårdare och stötigare och trodde skillnaden skulle vara mycket större, är SUPERNÖJD!!!Sänkningen gjorde att bilen ser bra mycket race-igare ut vilket jag var skeptisk till, även där SUPERNÖJD!!!! Citera
Pierre h March 30, 2010 Report March 30, 2010 Ja man vänjer sig väll att den är lite stötigare efter ett tag.Men heller lite hårdare fjädrar men bättre väghållning.Skall även byta däcken till 255/45/18 har fortfarande originaldäcken på .Det borde också förbättra väghållningen. Citera
Gäst March 30, 2010 Report March 30, 2010 Ja, man vänjer sig... Minns när jag satte på mina 18" GT500 take offs istället för orginalostarna med lamelldäck som var på...Tänkte vad f-n har jag gjort! Detta kommer jag aldrig kunna stå ut med, grus o sten kastades upp i skärmarna och vägljudet blev bra mycket högre! Idag är jag helt lyrisk över bilen... Citera
Daniel Strand March 31, 2010 Report March 31, 2010 Ni som sänkt bilarna, hur har ni gjort med genomslagsgummina på bakaxeln? En del säger att dessa ska kortas vissa säger att de ska vara som de är? Själv har jag monterat Ford Racings fjädrar, och när bilen står olastad har jag bara ett par centimeter fjädringsväg kvar..... Citera
Pierre h March 31, 2010 Report March 31, 2010 Jag har inte gjort något med genomslagsgummina men jag har bara sänkt min 2.5 cm.Ford Racing M-5300-P/Pierre Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.