Tobias CMC1505 August 1, 2009 Report August 1, 2009 Har precis varit iväg på Power Meet här i Fredrikstad och set massa, massa fina bilar.Man blir bara så sjukt avundsjuk!2st Mach 1 - 71 som var i helt nyskick. Om inte ens bättre än när dom rullade av bandet.Likaså Charger, Challenger... helt sjukt bra skick !Men snackade även med en av Challenger ägarna (som självklart kom med bilen på trailer) om hur hanlyckas hålla den i så bra skick.-"Jaaa, har väl kört 25-30mil med den de sista 3 årena så behöver inte oroa mig för så mycket smuts eller läckage."Då ser jag bara ut som ett frågetecken.Jag förstår att det är skiiitkul att ha en bil i bättre än nyskick, men vart är nöjet? Man vill ju glida runt i den !Inte bara sitta i garaget å köra den på tomgång så motorn inte rostar invändigt.Kom även en Mach 1 -69 på trailer i samma skick som Challengern.Av med bilen från trailern, lät den stå och gå varm sen la av en grönjävla börn framför kamerorna. Riktigt stiligt !Stängde direkt av bilen, upp med huven för å kolla så ingenting hänt och sen fram med putsmedel för att få bort gummirester.Såg på outsiders förr när det gick angående tvångstankar.En tjej som damsög/torkade golv/tvättade 2-3ggr om dagen för det kunde bli skitigt.Den vibrationen får jag lite av detta beteende. Själv klassar jag min bil också som fin. Kanske inte lika fin då mitt avgassystem hänger lite samt att jag har 4-5stenskott i lacken.Men jag slänger igen dörrarna, lämnar lakritsar i nästinpå varenda kurva och har den nästan som bruksbil.Visst tvättade jag min också och drog på ett extra sprut med Wax It Wet innan träffen men, finns det ingen gräns? Självklart ligger det avundsjuka bakom detta inlägg, men samtidigt är jag lite förvånad över folk. Att dom lägger ner så sjukt mycketpengar och tid på någonting dom inte använder sig av?Det tycker jag är lite tråkigt. Bilarna är ju till för att köras ! Citera
bege August 1, 2009 Report August 1, 2009 Håller med dig i allt Tobias.Bilen skall ju användas och njutas mens det är tid för det.Har själv sett detta fenomen där man trailar bilen till utsällningen och börjar putsa när man kommer fram. Kör alltid till och från utställningarna det finns för det mesta tvättmöjligheter på eller i området. Kör mellan 5-600 mil om året och barna hämtas och lämnas med bilen sen om den är blank och fin nästan jämt är ju en annan sak Det finns väl en liten putsbög hemma hos oss Citera
pools August 1, 2009 Report August 1, 2009 Hej!Jag håller också med, bilen ska ju åkas med. Men det finns alla varianter,somliga vill inte ens tvätta bilen efter en körning, andra drar sin käresta(bil, alltså) på trailer för att visa upp. Vi som gillar att köra vår högt älskadebil, gör det ju för att vi vet att bilen tycker om att användas. Det säger då minpolle till mej i alla fall. I regn eller skur. Vi måste bara jobba med domlite mer än dom gör med "trailer qweens" Och att bli tvättad och ompyssladefter körning vet jag att godingarna föredrar. Att användas och putsas på, detgillar min pålle i alla fall. Nån fler som håller med?Mvh.pools Citera
bosewallius August 2, 2009 Report August 2, 2009 Jag tycker folk får göra som de vill. Om du har bedömningsklasserenligt MCA regler som specar trailer queens så kan du inte köraom du vill få tillräckligt med poäng. Andra klasser måste du köra bilen.Personligen kör jag väldigt lite med min 65:a Shelby min inte för attden skall se snygg ut vid tävlingar eftersom jag nästan aldrig deltar utanför att jag skall kunna gå ut i garaget och beundra bilen. Bryr mig inte ett skit i vad andra tycker. Jag har bilen för mitt nöje och ingen annansoch det som är roligast är att jaga originaldelar och sätta dit på bilen.Just my 2 cents!Mvh Bosse Citera
Nenne August 2, 2009 Report August 2, 2009 Instämmer med Bosse, det är upp till var och en hur man vill utöva sin hobby och ingen annan har ett dugg med det att göra. Citera
olle arboga September 4, 2009 Report September 4, 2009 eller så låter man bli o tvätta då får man en skyddande hinna på bilen Citera
Recommended Posts