Jump to content

Recommended Posts

Håller på att riva det gamla avgassystemet med hopp om att sätta på ett nytt 2.5"-2.25" system. Förvärmningsspjället som sitter efter grenröret på förarsidan är det ngt att eftersträva på det nya systemet eller är det bara att bortse ifrån och plugga vaccumslangen?

Övriga tankar kring bytet är att det med installation av headers (funderar på hookers) så kommer förvärme och renluft till förgasare att försvinna, kommer det medföra problem?

Planen är att byta avgassystem senare på med nytt insug (edelbrock perfomer med EGR)och förgasare (deamon road jr 525).

Mvh Isak

Rensa bort allt onödigt krafs. Jag har kört med min -75:a med hedders, Weiand insug och holley 600vac i många år utan problem. Men du kanske skulle se dig om efter andra toppar. Orginal -75 är en sorglig historia. Likaså se över motorn, är ju ganska lågkompade i standard utförande. I och för sig inget som inte går att ändra på.

Kör hårt. Mvh Pär

Toppar och kolvar kommer längre ner på listan och längre fram i tiden. Just nu så är det byte av avgassystem pga av att det gamla hade ljuddämpare som var uttjänta ganska rejält så då slår jag på stort och sätter dit ett nytt som ska klara lite utterliggare modifikationer i framtiden.

Mvh Isak