danne77 August 3, 2009 Report August 3, 2009 Jag hörde mig för här på forumet om det bara är att byta filter och om man skulle tänka på något.. Men det var bara att byta.. Nu flög det ur en fjäder och en metallpinne då jag lossade filtret.. tror jag vet vart det ska tillbaka men inte om fjädern ska vara först eller om pinnen ska vara det? Ska det rent utav vara mer delar som flugit sin kos? Tacksam för snabbt svar! Citera
johnny-57 CMC1544 August 3, 2009 Report August 3, 2009 Hej Danne! Ventilen ska sitta mot ventilpaketet,fjädern mot filtret. Citera
danne77 August 4, 2009 Author Report August 4, 2009 Hej Danne! Ventilen ska sitta mot ventilpaketet,fjädern mot filtret.Tackar! Nu är allt ihopsatt (har ju haft ur motor och allt vad det drar med sig. (Allt för att jag skulle vara duktig och göra rent fördelaren som kärva..) Citera
toyo August 9, 2009 Report August 9, 2009 Hej har en fråga angående C4 automat 68a finns där någon ventil med fjäder som sitter mellan ventilhus och filter isåfall var fanns ingen vid oljebytet. Citera
Recommended Posts