nikohm August 9, 2009 Report August 9, 2009 Hej, skriver på min kompis konto. Tänkte höra lite om trim till en Musse GT. Ser att "många" ligger runt 350hk med cai, tune, headers,catback. Vad kan man göra för att kräma ur mer utan att montera kompressor eller körbarheten? Hur snabbt tar sig en 350hk Musse fram, 0-100, 402m, 0-200? Är nämligen på G att köpa jänk men är orolig om kraften räcker till..Mustang GT med mods vs Charger SRT8..Det som gör att jag tvekar på Mussen är just om den kommer att gå tillräckligt bra..? Hur står sig en Musse med 350hk mot tex en M3 E46?Mvh Lars Citera
ErikC August 9, 2009 Report August 9, 2009 Hej, skriver på min kompis konto. Tänkte höra lite om trim till en Musse GT. Ser att "många" ligger runt 350hk med cai, tune, headers,catback. Vad kan man göra för att kräma ur mer utan att montera kompressor eller körbarheten? Hur snabbt tar sig en 350hk Musse fram, 0-100, 402m, 0-200? Är nämligen på G att köpa jänk men är orolig om kraften räcker till..Mustang GT med mods vs Charger SRT8..Det som gör att jag tvekar på Mussen är just om den kommer att gå tillräckligt bra..? Hur står sig en Musse med 350hk mot tex en M3 E46?Mvh LarsHej Lars!350hk är faktiskt lite i överkant för dom moddarna, men med rätt delar så är man inte långt ifrån!Det finns ett par saker man kan göra efter det, men om man ska börja sugtrimma så kostar det betydligt mer per hk jämfört med överladdning.Annat insug, charge motion plates, porta toppar, kammar (sålde precis ett par Ford Racing Hot Rod kammar, väldigt populära!), stroker kit, UD pulleys och lite annat.Med alla dessa moddar tillsammans så kan man få runt 380hk-390hk på hjulen. Lägg till en 15% drivlineförlust så har du motorhästarna. Men för samma eller t.o.m mindre pengar så kan du få ett Procharger kit som ger runt 450 bakhjulshästar. För att vara snabbare än en SRT-8 är inte särskilt svårt, den väger ju nästan 350kg mer än Mussen samt att dom flesta har automatlådor (högre drivlineförlust). Om du har manuell i din och lite mera pulver så är det bara att köra på 350hk på gatdäck och duktig förare räcker till en hög tolva - låg 13 på 1/4milen och strax under 5 till hundra. Men om du även byter utväxling så kommer du kunna utnyttja pulvret bättre och få båttre tider.M3:an tar Mustangen från 200 och uppåt, men inte med mycket och med rätt moddar så tar du M3:an i toppfart sen. Min sugtrimmade 06:a hade jag GPS:at till 273kmh. Citera
nikohm August 9, 2009 Author Report August 9, 2009 det låter bra. Hur långt kommar man med?CAIInsugHeadersMidpipe (med kat)CatbackTune (diablo,sct eller dylikt)4.10 (eller ska man ha någon annan)ShortshifterÄr körbarheten bra på bilen med dessa mods? Vad landar man på i HK/Nm och vilka tider ungefär? Går den igenom besiktningen med ovanstående monterat? Pm:a mig ett pris på detta också, obs UTAN frakt och tull och sånt då jag fyller bilen hos dig i florida vid ett ev. inköp.Mvh Lars Citera
ErikC August 10, 2009 Report August 10, 2009 det låter bra. Hur långt kommar man med?CAIInsugHeadersMidpipe (med kat)CatbackTune (diablo,sct eller dylikt)4.10 (eller ska man ha någon annan)ShortshifterÄr körbarheten bra på bilen med dessa mods? Vad landar man på i HK/Nm och vilka tider ungefär? Går den igenom besiktningen med ovanstående monterat? Pm:a mig ett pris på detta också, obs UTAN frakt och tull och sånt då jag fyller bilen hos dig i florida vid ett ev. inköp.Mvh LarsDen enda alternativet till insug som finns på hyllor är C&L's insug. Dock är den lite svårmappad pga olika längder på rören men får man en riktigt bra tune så funkar den.Men den är hyffsat dyr, så om jag fick välja så skulle jag ta Ford Racings Hot Rod kammar istället. Ger mer pulver, finare register, härligt ljud och kostar mindre.Inga problem med besiktning med ovanstående!SCT har bättre mjukvara för just Mustangen (men dom är bättre på vissa andra märken) men själva tune'en är viktigare än vilken dator den sitter på.Skickar PM imorgon! Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.