Stefan cmc 1169 August 24, 2009 Report August 24, 2009 HejUndrar hur pass jämnt man kan få motorn att gå på tomgång med rpm paketet på. Den är lite orolig på tomgång går bra vid högre varvtal.Hur hög tomgång skall man ha ?Hur länge kör Ni innan första oljebytet efter en nyrenoverad motor ?Har väl gått ca 2-3 timmar än så länge. Citera
Edeson August 24, 2009 Report August 24, 2009 HejHar rpm paketet på min motor, när den var igång gick den lite oroligt på tomgång (800-1000 rpm på min) , inget konstigt med det.För egen del har jag alltid bytt olja/filter efter det att kammen är inkörd, alltså 25-30 min.Hälsningar Edeson Citera
Tobias CMC1505 August 24, 2009 Report August 24, 2009 Är RPM paketet bra?Känns det värt pengarna om man säger så?Leverar de dom 367hk som det sägs? Citera
Edeson August 24, 2009 Report August 24, 2009 Är RPM paketet bra?Känns det värt pengarna om man säger så?Leverar de dom 367hk som det sägs? När Edelbrock "snöt ut" 367 hk från sitt bolt on kit så var säkert allt optimerat.Med andra ord en bottendel i topp trim, fullt balanserad, 1 3/4 headers med öppna rör och en bra förgasare förmodligen en holley ).Ska köra min 332" med rpm-kit i bänk under hösten, blir glad/förvånad om den ger mer än 350 kusar.Hälsningar Edeson Citera
Recommended Posts