Jump to content

Recommended Posts

Hej, fin dag, tänkte starta upp mussen från 1970.

Jag kopplar batteriet, kopplar bort startspärren (knappen som försäkringsbolaget vill ha), vrider på nyckeln och startmotorn segar runt.

OK, lite taskigt batteri så jag kopplar på ett till och motorn fortsätter att sega runt.

Jag vrider då tillbaks nyckeln men eländet fortsätter sega runt!

Kopplar in startspärren men startmotorn fortsätter sega runt!!

Jag får springa runt och koppla ur batteriet för att få stopp på motorn som lyckligtvis inte hann starta!!!

-Kan jag ha bränt startreläet? Hur kan jag mäta upp det?

Så här efteråt vet jag inte ens om jag råkade koppla hjälpbatteriet fel!?

-Tips emottages tacksamt!

/Pelle

Hej.

Du kan i nödfall knacka på startrelä med skaftet på

en stor skruvmejsel så brukar det reläet släppa. :shock:

Som du förstår så får dessa start relän mycket

stryk och blir ganska söderbrända. :?

Jag skrev ett reportage i klubbtidningen om hur man

kunde renovera ett startrelä, men detta är bara för

kalenderbitare sådana som jag och ett fåtal andra

som vill ha original nummret. 8)

Jag tycker att du skall inhandla ett nytt från Hansen,

men det går att använda det du har ett tag till kanske

du får knacka loss det igen efter ett par gånger

så du får ha mejseln i beredskap. :wink:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...