Pelle H March 6, 2004 Report March 6, 2004 Hej, fin dag, tänkte starta upp mussen från 1970.Jag kopplar batteriet, kopplar bort startspärren (knappen som försäkringsbolaget vill ha), vrider på nyckeln och startmotorn segar runt. OK, lite taskigt batteri så jag kopplar på ett till och motorn fortsätter att sega runt.Jag vrider då tillbaks nyckeln men eländet fortsätter sega runt! Kopplar in startspärren men startmotorn fortsätter sega runt!!Jag får springa runt och koppla ur batteriet för att få stopp på motorn som lyckligtvis inte hann starta!!!-Kan jag ha bränt startreläet? Hur kan jag mäta upp det?Så här efteråt vet jag inte ens om jag råkade koppla hjälpbatteriet fel!?-Tips emottages tacksamt!/Pelle Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 6, 2004 Report March 6, 2004 Hej.Du kan i nödfall knacka på startrelä med skaftet påen stor skruvmejsel så brukar det reläet släppa. Som du förstår så får dessa start relän mycketstryk och blir ganska söderbrända. Jag skrev ett reportage i klubbtidningen om hur mankunde renovera ett startrelä, men detta är bara förkalenderbitare sådana som jag och ett fåtal andrasom vill ha original nummret. Jag tycker att du skall inhandla ett nytt från Hansen,men det går att använda det du har ett tag till kanskedu får knacka loss det igen efter ett par gångerså du får ha mejseln i beredskap. :wink: Citera
Pelle H March 6, 2004 Author Report March 6, 2004 Tack, ska testa att knacka lite på reläet!Mvh / Pelle Citera
Recommended Posts