Jump to content

Recommended Posts

Hej!

Vi var och besiktigade mustangen idag. Det visade sig att co-halten var för hög 6.3 %

Men när vi lyfte bort luftrenaren för att justera luftskruvarna gick värdet ner till 3.3 % alltså inom godkänt värde.

Det visade sig att när man tog bort slangen från luftrenarens vacuumklocka så kom luft in till förgasaren via den slangen, vilket sänkte co-halten.

Skall vacuumklockan släppa igenom luft till förgasaren? Vilken funktion har vacuumklockan? Har den med spjäll-öppningen mellan varm och kall motor att göra.

En liten förklaring på hur det fungerar hade varit bra.

Mvh Fredrik och Sten.

Vaccumklockans funktion är att ändra tändningen vid gaspådrag så att en tidigare tändning erhålls så motor svarar bättre och släpper inte igenom någon luft till insuget. Det lägre CO värdet kommer sig att du får luft genom slangen till insuget och får en magrare bränsleblandning till följd och du får ett lägre CO ijust detta fall. Har inget med någon spjällöppning att göra, utan du har förmodligen ett separat "rör" som går ner till grenröret som sköter den funktionen

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...