uffeg September 10, 2009 Report September 10, 2009 Har testat predatorns inbyggda 91 performace tune, samt 93 firm shif tune.... dessa är tama som f*n..... Men DEN HÄR tunen skäms inte för sig !!! Den är allt utom tam !!Redan vid första start av motorn lät bilen annorlunda.... och den luktade inte soppa som den gjort lite grann innan... Men SOM den växlar !! SLÅR i nästa växel. Var tvungen att köra en testrepa, trots mörkt, dimmigt... och sent.... (gillar grannarna)Imorrn till jobbet ska det lekas !!!Kommer rapport på 1/4 milen när jag får tillfälle.... Citera
uffeg September 19, 2009 Author Report September 19, 2009 Och utan att veta hur en orginal-musse går på 1/4-milen så märkte jag i alla fall skillnaden på ett 200 meters race för 3 år sen.... jämfört med idag... Hade för 3 år sen 9.22 på 200 meter helt orginal....Idag körde jag 400 meter på 13.39, och 200 meterstiden var 8.6....Det gick alltså 0.8 snabbare på 200, Steeda CAI, Ford Racing Axle back, och Bamachips race tune....Har ingen aning om hur ni andra kört, men själv är jag skitnöjd.... och kul som FAN var det.... snacka om att man funderar på ytterliggare mods.... Citera
AJ September 19, 2009 Report September 19, 2009 Och utan att veta hur en orginal-musse går på 1/4-milen så märkte jag i alla fall skillnaden på ett 200 meters race för 3 år sen.... jämfört med idag... Hade för 3 år sen 9.22 på 200 meter helt orginal....Idag körde jag 400 meter på 13.39, och 200 meterstiden var 8.6....Det gick alltså 0.8 snabbare på 200, Steeda CAI, Ford Racing Axle back, och Bamachips race tune....Har ingen aning om hur ni andra kört, men själv är jag skitnöjd.... och kul som FAN var det.... snacka om att man funderar på ytterliggare mods....Ja, den tiden är ruggigt bra med din uppsättning. Körde du med standarddäck ? Och vilken sluthastighet ? Citera
uffeg September 19, 2009 Author Report September 19, 2009 Slutfarten var 165, på tiden 13.39.. sen hade jag 170 på tidn 13.47....Däcken är 245'or.... MAXXIS victra Z4S, skitdäck egentligen... men inte så mycket kvar av bakdäcken nu längre.......... =)Däremot skulle jag inte bytt till racebelägg runt om, bak nyper det i så det är fanimej svårt att burna..... Citera
uffeg September 19, 2009 Author Report September 19, 2009 NOLL !!Eh... Ford Racing fjädrar.... men inget mera.....Än det jag skrev längre upp........ Citera
*Micke* September 20, 2009 Report September 20, 2009 Däremot skulle jag inte bytt till racebelägg runt om, bak nyper det i så det är fanimej svårt att burna.....Då är det dags att montera en line locker Spar belägg och skivor...Tryck ner bromsen, tryck på line locker knappen, släpp bromsen, fram hjulen är låsta så länge man håller knappen intryckt.//Micke. Citera
uffeg September 20, 2009 Author Report September 20, 2009 Däremot skulle jag inte bytt till racebelägg runt om, bak nyper det i så det är fanimej svårt att burna.....Då är det dags att montera en line locker Spar belägg och skivor...Tryck ner bromsen, tryck på line locker knappen, släpp bromsen, fram hjulen är låsta så länge man håller knappen intryckt.//Micke.Ingen dum ide... men jag kanske ska köra med nåt annat om det ska rejsas vidare... Är skönt att alltid ha en bil som funkar, dumt att köra sönder den på strippen.... Citera
ErikC September 20, 2009 Report September 20, 2009 Slutfarten var 165, på tiden 13.39.. sen hade jag 170 på tidn 13.47....Däcken är 245'or.... MAXXIS victra Z4S, skitdäck egentligen... men inte så mycket kvar av bakdäcken nu längre.......... =)Däremot skulle jag inte bytt till racebelägg runt om, bak nyper det i så det är fanimej svårt att burna.....Vet du vad 60' tiden var? Riktigt bra kört!Men jag tror inte att det är beläggen som är problemet. Racebelägg nyper rätt dåligt när dom är kalla jämfört med standardskiten, och bromskrafts fördelningen är rätt lite bak så dom hinner nog inte få upp tempen bak så att dom börjar nypa så pass bra.Men jag håller med, en line-lock vore ett riktigt bra köp! Och ett par dragradialer på det där och vi pratar låga 13, kanske en väldigt hög tolva om du rattar för kung och fosterland Citera
uffeg September 21, 2009 Author Report September 21, 2009 60-fotarn var 2.03, 2.04, 2.09, 2.11Måste va banan som är grym, samt att tunen från bamachips är riktigt elak...Dom flesta som kör på Kjula Dragway sätter pers... betongen på första 200 är riktigt bra fäste på...AJ, du borde åka dit och testa din bil !! Citera
AJ September 21, 2009 Report September 21, 2009 60-fotarn var 2.03, 2.04, 2.09, 2.11Måste va banan som är grym, samt att tunen från bamachips är riktigt elak...Dom flesta som kör på Kjula Dragway sätter pers... betongen på första 200 är riktigt bra fäste på...AJ, du borde åka dit och testa din bil !!Ja, det får bli nästa år. Jag ska mappa om den, sen hoppas jag på pers jag med ! Det måste vara en snabb bana, har aldrig sett så bra tider på milt moddade 05+, dessutom automat. Citera
Recommended Posts