mike85 April 11, 2010 Report April 11, 2010 Hej igen!!Va ute idag å bytte till original fälgarna. Framvagnen kändes mycke bättre nu. Kändes inget i ratten vid körning eller inbromsning.Ska lämna in dom andra för balansering.Dock skakar det i stolarna fortfarande å de känns som det kommer bakifrån.Tror ni på kardanen när det gäller detta? Kollade också den där vikten men hittade ingen sådan. Citera
*Micke* April 11, 2010 Report April 11, 2010 Kanske går att prova köra på pallbockar utan bakhjul. Om det är obalans i kardan borde det kännas i röven då kanske.../Micke Citera
mike85 April 11, 2010 Report April 11, 2010 Kanske går att prova köra på pallbockar utan bakhjul. Om det är obalans i kardan borde det kännas i röven då kanske.../MickeJa de borde inte vara helt omöjligt. Skadar inte att prova.De e lite lustigt att de känns mellan 60-80 km/h innan å efter det märks det knappt Citera
LEIF L April 12, 2010 Report April 12, 2010 Kanske går att prova köra på pallbockar utan bakhjul. Om det är obalans i kardan borde det kännas i röven då kanske.../MickeJa de borde inte vara helt omöjligt. Skadar inte att prova.De e lite lustigt att de känns mellan 60-80 km/h innan å efter det märks det knappt 60-80=Obalans ej orundhet i däck om du frågar mig.Orunda däck/hjul brukar kännas i högre hastighet. Citera
mike85 April 12, 2010 Report April 12, 2010 Ja att det är obalans i hjulen (men du kanske menar i kardanen ) de har jag kommit fram till. Ska lämna in dom i morgon så får vi se hur bilen går. Citera
mike85 April 12, 2010 Report April 12, 2010 Vågar knappt dela med mig av detta Men satte på alla 4 originalhjul ikväll. Innan har jag bara provat två och två.......ja vet....tydligen dumt Tog en provtur för skoj skull å vipps så går hon som en klocka igen.Nu kan jag bli människa igen Tack alla iaf för att ni vill hjälpa till Citera
mike85 April 17, 2010 Report April 17, 2010 Monerade på mina nybalanserade hjul ikväll å nu går hon som den ska. Konstigt när dom bara legat över vintern Citera
Recommended Posts