ste September 17, 2009 Report September 17, 2009 Hejsan!Blev i sommras ägare till en 69:a ht som jag ska renovera. Blev ungefär samtidigt farsa och har en bra bit till garaget så det här kommer ta ett bra tag Man kan väl säga att det började för 16 år sen när jag var 18 bast och farsan köpte en 65:a ht som jag senare blev ägare till.Efter ett tag fick mussen lämnas iväg till fördel för en lägenhet.Har länge tänkt köpa nån jänk men det har aldrig blivit av, men förra året fick jag abstinens och sprang iväg och köpte en 75:ans Camaro.Visst gillade jag Chevan, men saknade fortfarande mustangen så i år fick jag tag i 69:an som jag verkligen gillar formerna på Camaron skickades iväg och har nu börjat riva isär mussen....På väg hem med ett leende och en hel del jobb Faktiskt inte så illa som det ser ut. Alla säten hela och fina faktiskt.En 10cm reva i innertaket och en torrspricka i panelen, men annars helt ok.Första dagen i garaget, rivningen har startatMotor och låda på väg urDen värsta rosten hittade jag i golvet på förarsidan.Det mesta av inrednigen har kommit ur + bakruta och elsystemSen har jag inte hunnit längre.Man längtar verkligen till garaget när man inte är där så ofta Mer bilder kommer när jag hunnit gjort nåt mer MvhStefan Citera
ste October 8, 2009 Author Report October 8, 2009 Tackar tackar Har fått hem nytt golv till förarsidan iaf, men jag kommer nog inte till garaget förren slutet av oktober så då fortsätter rivningen, sen ska det fixas rost.Har snackat med en lokal glasmästare så jag ska få låna ett verktyg för kromlisterna runt framrutan, så förhoppningsvis klarar jag dom iaf när rutan ska ur.Nån som har nån erfarenhet av dessa limmade rutor?Glasgubben sa att får man ut den hel så får man vara glad, värma med värmepicka, skära i limmet med mattkniv och trycka rutan utåt.Vi får se hur det går, annars så hade han kontakter så han kunde fixa en ny ruta till bra pris. Citera
Lars Oscarsson cmc383 October 8, 2009 Report October 8, 2009 Hej.Grattis och tack för att du räddar en Mustang HT, känns skönt att fler och fler bryr sig om denna udda modell av Mustang. Jag tycker även jag att du gör något bra, rost går faktisktatt byta mot frisk plåt och mycke plåt går att göra själv. Kan berätta att den Mustang som jag har idag var ettstort rosthål efter 22 år under frukt träd, alltså utomhus. Kanske kan hjälpa dig att få framåt känsla i renoveringenäven om det verkar tungt, jag tycker även att du skalllägga prio 1 på att få den igång och besikta. Sedan kan man under många år skruva med bilen, ens.k. rullande renovering, ger mer tycker jag än att rivaner allt och kanske får drömma om en färdig Mustang i många år. Under en låntidsrenovering när hela bilen ligger i delarkan det hända mycke, jag vet fler som givit upp ellerförlorat vänner under tiden för renovering, med förloratmenar jag inte dödsfall utan att kompisar som fått annat att göra. Hoppas verkligen du får den hjälp du behöver, om inte,så finns vi med Mustang som intresse, här på FORUM. Citera
ste November 17, 2009 Author Report November 17, 2009 Ja det har inte hänt så mkt på ett tag tyvärr. Dop, födelsedagar och annat trevligt har tagit det mesta av fritiden.Har dessutom blivit av med garaget och fått flyttat till päronas garage.Ser fram emot jul då man får lite ledigt och kanske lite mektid Mindre garage, men mammas mat och farsans verktyg runt hörnet är ju inte fel Citera
ricky November 17, 2009 Report November 17, 2009 A brave brave man, önskar att jag var inte så stor fegis och kunde gör en hel bil som du och många andra ska/ kan gör.Kan Bara säger Lycka till, och vill vet mer Citera
ste November 26, 2009 Author Report November 26, 2009 Tackar... Ja modig eller dum, det får tiden utvisa Citera
ste December 28, 2009 Author Report December 28, 2009 Var ett tag sen det hände någe, men idag blev det lite granna iaf Plockat dän bränsleledning och tankenRivit bort boxen för stolen, pedalställ, bromscylinder, rattstång, p-bromsställ och lite annat krafs.Använde biltemas borr för punktsvetsar , funkade faktiskt bra även om min borrmaskin inte är så smidig så det var lögn att komma åt en del. Fast det löste sig med huggmejsel och hammare Citera
Lars Oscarsson cmc383 December 28, 2009 Report December 28, 2009 Härligt , då är det full fart framåt som gäller , följer detta medstort intresse. Citera
ste December 29, 2009 Author Report December 29, 2009 Ny dag, nya äventyr Tagit bort plåten över torkarmotorn, mest ytrost i kanalerna som tur var. Bara en liten bit plåt som behöver bytas.Flintabil Får snygga till rambenet, sen ska nytt golv i Citera
ste January 1, 2010 Author Report January 1, 2010 Ser bra ut Ska hon rulla till våren ?He he nej det dröjer nog ett tag tyvärr innan hon får ut och rastas. Räknar med att det tar ett 2 - 3 år det börjar likna nåt.Har som sagt inte bråttom, får jobba på bilen när tillfälle ges. 6mil till garaget och en 6 månaders grabb hemma, så det blir inte så många timmar per månad Citera
ste January 5, 2010 Author Report January 5, 2010 Frugan släppte iväg mig till garaget idag, såg väl att jag hade abstinens Lagat upp det rostiga rambenet. Fixade också lite mer rost som gav sig tillkänna när man väl börjat fixa lite.Hann även med att börja med att lägga i nytt golv. Har väl inte så mkt erfarenhet av att köra svets, men ett av målen med detta var ju att lära sig. Efter lite trixande med trådmatning och strömstyrka tyckte jag ändå att jag fick det att flyta ganska bra med bra genombränning och ihopsmältning.Min bästa vän idag var nog ändå dieselkanonen, -22 ute och +16 i kallgaraget Citera
CMC 1061 Berra January 6, 2010 Report January 6, 2010 Härligt. Skönt att du får börja sätta ihop. Och inte bara riva riva. Det är som sagt lite deprimerande med det. .Berra Citera
pools January 6, 2010 Report January 6, 2010 Förlåt att jag frågar, men du har väl bilen stående alldeles i våg när du lägger i nytt golv.Jag har aldrig provat själv, men sett på olika forum att bilen MÅSTE vara i våg när manbyter golvplåtar.Mvh.pools Citera
ste January 6, 2010 Author Report January 6, 2010 Förlåt att jag frågar, men du har väl bilen stående alldeles i våg när du lägger i nytt golv.Jag har aldrig provat själv, men sett på olika forum att bilen MÅSTE vara i våg när manbyter golvplåtar.Mvh.poolsJa då har man lärt sig nåt nytt bilen står kvar på alla 4 hjul, får hoppas att det inte blir alltför tokigt. Har bara kapat ur förarsidan så det borde väl inte röra sig allt för mkt. Får kryssmäta när jag kommer upp till garaget igen Citera
ste October 25, 2010 Author Report October 25, 2010 Ja det var ett tag sen jag uppdaterade tråden och man har ju inte så mkt tid man önskade ibland i garaget. Här kommer lite iaf Har vart och hämtat hem bilen från blästerfirman som blästrat den under, invändigt och motorrum. Epoxygrundat och sen lackat med 2k svart. Taskig mobilbild tyvärr, glömde kameran som vanligt Citera
ste April 26, 2011 Author Report April 26, 2011 Blev lite gjort i påskhelgen iaf. Bakaxel + bladfjädrar har kommit på plats. Har börjat plocka ihop framvagnen Citera
ste March 12, 2012 Author Report March 12, 2012 Motorn kom i redan i höstas. Tänkte en liten bild kunde vara på sin plats.Har inte hänt så mkt sen dess då det varit kallt i garaget, lite småjobb har blivit gjort iaf. Nu kan man vrida på nyckeln och lyssna på 302:an =) Dock endast med grenrör än, men headers och nästan komplett system ligger och väntar. Tack Per i E-tuna! Citera
Snorre70 November 3, 2013 Report November 3, 2013 Ser ut som den kommer att bli mycket fin. härligt jobbat. Skynda långsamt så blir det ett bra slut resultat. Citera
ste November 7, 2013 Author Report November 7, 2013 Ha ha ja nog skyndar jag långsamt alltid. Drivlinan börjar likna nåt iaf. Har faktiskt kört bilen ett par meter :-) Ska justera växellägen, byta ett bromsrör och montera krängningshämmare + mkt mer, men det tar sig framåt iaf. Blir nog lugnt ett tag till då jag nu är pappaledig med senaste tillskottet till familjen :-)Förhoppningsvis man kan fundera på att börja spackla och slipa den här tiden nästa år kanske. Tänk att man kan se fram emot att börja med sånt. Citera
Recommended Posts