MarkusK September 22, 2009 Report September 22, 2009 HejGår det att koppla in bredbandslambda i en Cobra -03.Tänkte bänka bilen och vill kolla a/f värdena samtidigt. Citera
Peter /Cobra September 22, 2009 Report September 22, 2009 Hur menar du? en lambdasond mäter mängden syre i avgaserna så den funkar på alla bilar. Om du tänkte koppla den till befintlig dator i bilen så går det inte om det inte sitter original då de inte ens arbetar med samma volt. Citera
MarkusK September 22, 2009 Author Report September 22, 2009 Ställde frågan till R-tune om han kunde mäta mina A/F värden vid en bänkning och han sa:ja,om det går att koppla in en bredbandslambda i bilen.Alltså till datorn/diagnosuttaget. Citera
Peter /Cobra September 22, 2009 Report September 22, 2009 Jahopp låter märkligt men va vet jag.. Han mena inte om du hade plats för en på grenrören? Vet inte om du kan koppla ur befintlig? Datorn kommer då indikera att lambda ej funkar och förmodligen gå i "safe mode", dock så tror jag han ändå skiter i lambda värdet vid WOT? (där har inte får gå för snålt)Bredbandslambda och mätare.http://hqtec.com/c-3-lc-1.aspx Citera
ErikC September 22, 2009 Report September 22, 2009 Ställde frågan till R-tune om han kunde mäta mina A/F värden vid en bänkning och han sa:ja,om det går att koppla in en bredbandslambda i bilen.Alltså till datorn/diagnosuttaget.Självklart går det, och det ska alltid göras vid bänkning.Finsn två sätt att göra det vid bänkning, och både dessa är då kopplade till dynon.Det finns dom sätter en löstagbar i avgasröret (inte det bästa, för långt bak för att ha 100% korrekta siffror), eller om man har ett extra "uttag" (O2 bung) för det efter grenrören (bästa sättet). Det går INTE se det via bilens diagnosuttag. Så pass moderna är inte Mustangerna Citera
Peter /Cobra September 24, 2009 Report September 24, 2009 M18x1,5edit: http://www.simons.se/Katalog/Universaldiverse.htm Citera
MarkusK September 25, 2009 Author Report September 25, 2009 Såja,du förstår jag.Jag trodde i min enfald att man kunde läsa av värdena i "datorn" nu när man kan få ett nytt hjärta och landa på månen.Om man nu inte vill borra/svetsa ditt ett nytt uttag,kan man då använda sig av ett befintligt (som du nämnde Peter) utan att bilen går dåligt?Avgasröret har han redan förkastat. Citera
Recommended Posts