71Baker October 4, 2009 Report October 4, 2009 Hejsan alla.Tänkte bara slänga in en liten hälsning , och ställa några snabba frågor.Jag har för drygt 2 veckor sedan blivit med jänkare.En gammal barndomsdröm som jag blev tvungen att uppfylla.Har inte jättestora kunskaper om hur allt fungerar , men man kan ju hitta väldigt mycket på nätet som tur är.Nu har jag visserligen inte köpt en Mustang egentligen, men motor och växellåda i min Ford F100 ska komma från en Mustang.Är det ok att ställa frågor om motor och växellåda ändå?Jag har läst en del trådar om Vevhusventilation och PCV-ventiler osv. Är 'kutymen' här att man skriver vidare i redan gjorda trådar , eller gör en egen. Jag vill ställa lite frågor om hur jag vet vilken PCV-ventil jag ska ha till min motor , och var jag kan köpa den.Bilen är som sagt en Ford F100 1966 , har en Ford 289'a som ska ha suttit i en Mustang , var original en 225hk fyrportare. Nu sitter det ett Edelbrockinsug och en Holley 1850 på. Det är det enda som är gjort med motorn (vad jag vet).Nåja , jag väntar med att ställa fler frågor osv tills jag har fått lite svar , begränsar 'skadan' så att säga om jag är out of line. /B Citera
Nenne October 4, 2009 Report October 4, 2009 Du kan göra lite av varje.Hittar Du inte svaret Du söker i en gammal tråd (t.ex. med hjälp av forumets sökfunktion) så tycker jag att det är bättre att Du skriver en ny fråga snarare än fortätter på en gammal.Om din fråga är en direkt följdfråga på ett tidigare svar, passar den däremot bra i den gamla tråden. Citera
Pelle cmc 375 October 4, 2009 Report October 4, 2009 Jag har läst en del trådar om Vevhusventilation och PCV-ventiler osv. Är 'kutymen' här att man skriver vidare i redan gjorda trådar , eller gör en egen. Jag vill ställa lite frågor om hur jag vet vilken PCV-ventil jag ska ha till min motor , och var jag kan köpa den./BGå till närmaste Meca butik och beställ en PCV till en 289:a //Pelle Citera
71Baker October 4, 2009 Author Report October 4, 2009 Tackar Pelle , och tack för svaret du också Nenne.Jag ska söka runt lite till , sen gör jag nog en allmän post om sakerna jag undrar över. Citera
CMC-49 October 4, 2009 Report October 4, 2009 Tjenis bakerman så du har hittat hit, här får du en länk så att du kan hitta delar till din pickis..http://www.truckandcarshop.com/4886.htmlnu har du en halv mustang varför inte köpa resten också :-) Citera
71Baker October 5, 2009 Author Report October 5, 2009 Tjenis bakerman så du har hittat hit, här får du en länk så att du kan hitta delar till din pickis..http://www.truckandcarshop.com/4886.htmlnu har du en halv mustang varför inte köpa resten också :-)Haha , tjena Mats. Jo , vem vet , kanske blir riktigt blodad tand nu. Jag måste fixa nåt bra mekställe dock. Har ju bara en timme ljus när jag kommer hem från jobb...Tack för länken iaf.Ah , såg på din länk att du hade bild på motorn , bra att ha som referens var saker SKA sitta när de inte hänger lite halvlöst i plattjärn. Citera
Recommended Posts