Jump to content

Hur återställer jag bilens stripes?


Recommended Posts

Jag är en ganska färsk ägare av en Mach 1 -71. Bilen saknar stripes och jag vill nu återställa den till originalutseende. Kan någon tipsa mig om var jag kan hitta info om hur den ska stripas? Ska allt lackas? Färg? Placering och mått?

Tacksam för hjälp!

Jennie

Link to comment
Share on other sites

Stripsen var stripes, alltså självhäftande det gäller också texterna, du kan beställa såna här kit från exempelvis

http://www.graphic-express.com/

Troligtvis så finns det med instruktioner hur/var dom skall monteras, om inte så skall jag fixa fram mått och placeringar.

Om du är ute efter original skick så är det inte säkert att just din bil kom från fabrik med stripes, det var ett option. Hur som helst så är det ju et original tillbehör så det skämmer ju inte att montera ett set.

Har din bil tunna lister utmed sidorna, nedre halvan av skärmar dörrar etc ?

Isåfall så hade den inte strips från fabrik.

JL

Link to comment
Share on other sites

Tack för ditt svar!

Det var som sjutton! Visste inte att stripes var option!

Ja, den har cromade sidolister men jag tycker stripes gör bilen!

Har haft lite problem, har inte hittat någon datakodskylt i bilen och vet därför inte hur den egentligen ska se ut. Grämer mig lite.

Jag antar att stripes bak också är av dekalvariant. Är det bara huven som lackas? Och trösklarna?

Link to comment
Share on other sites

Huv och nederdel på skärmar, dörrar, trösklarna samt sandplåt fram och bak var lackerade i antingen svart eller silver beroende på din bils original kulör, om den hade en ljus original kulor så var även den bakre delen av huven lackad svart på insidan.

Stripes bak är mycket riktigt av dekal typ.

Kontakta kevin marti http://martiauto.com

Om du mailar ditt chassi nummer till honom så kan du beställa en ny dataskylt som skall sitta i vänster framdörr till din bil, dessutom så kan du beställa en rapport om hur din bil var utrustad, när den tillverkades etc.

Problemet med Kevin är att det kan ta mycket lång tid att få sina grejor, du kan få stöta på honom många gånger via mail.

JL

Link to comment
Share on other sites

Jag kontaktade Fords kundservice via mail: cacowner@customersupportctr.com och fick efter lite tjat ett buildsheet hemskickat drygt en vecka senare. Detta innehåller information om hur din bil såg ut när den lämnade fabriken inkl. alla options den var utrustad med. Informationen är gratis, bara förse dem med ditt namn, adress och bilens chassinummer...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...