Jump to content

Recommended Posts

Vad händer om man kombinerar en Mustang GT med dessa?

Pirelli%20Sottozero_Rally%20Tyre%20-%20WRC.jpg

Nu drar vi igång vårt projekt som ska förvandla en söt liten Mustang GT till en galen isracingbil.

Idag beställde vi riktiga pirelli rallydäck. 145/65/16-dimension. För att få dessa cykeldäck att passa har vi dessutom beställt Mustang V6 originalfälgar på ebay (250 dollar) som vi låter intera göra smalare så att däcken passar.

Så fort isen lägger sig och blir körbar så ska det börnas. Under tiden kompletterar jag mitt körkort med BE så jag får dra skönheten på släp.

Synpunkter?

Häftigt! Säg till om ni behöver en testförare :D:D

Men passar 16" på en GT?

V6 har ju 11.5" skivor fram och GT har 12.4" orginal, har för mig att jag läst ngn stans att om man uppgraderar en V6 med att montera GTs orginalbromsar/ok så krävs det 17" fälgar.....

Inte kul om man måste nedgradera bromsarna.... men det spelar kanske ingen roll på is :D:D:D

Läckert! Glöm inte o rostskydda!!!

Beror väl på... Att köra på insjöis gör väl ingen speciell skada? Som jag förstår ska bilen trailas till körningen. Visst, ett biltransportsläp som är öppet skyddar ju inte, men det finns fräsiga täckta varianter. 8)

När isen lägger sig så är dom som är intresserade självklart välkomna att provköra bilen.

Nu har vi beställt V6-skivor och V6 okhållare som gör att dom passar på V6-fälgarna.

Eftersom vi antagligen bara kommer köra det här ett år så kommer vi sannolikt att sälja hela klabbet i vår, eller i höst. Komplett med fälgar, däck, skivor osv till ett bra pris :-) Men det blir då

• 2 weeks later...