galanz October 20, 2009 Report October 20, 2009 har sett lite lösa trådar som tyder på att man måste ha ngt form av chip om man har öppet luftfilter för inte motorn ska ta skada??enligt annons skall ett diablo predator chip sitt amonterat...skall inte då ingå en "dator" ? OBS bilen är ännu o åker båt............ Citera
Daniel Linde October 20, 2009 Report October 20, 2009 Det bör det nog göra om det ska vara riktigt rikigt iaf...Alla filterkitt behöver inte tunas om men de flesta kräver detta för att inte få Check Engine. Citera
crillzorg October 20, 2009 Report October 20, 2009 som jag har förstått de så finns de öppna luftfilter som kräver ett chip eller typ mappning av något slag. men sen har ja hittat öppna luftfilter där de står att inget sånt behövs.ska själv köpa mig ett sånt filter nu men ska även ha en SCT livewire, men till de jag ska köpa (BBK Cold Air Inducation 2005+ Mustang GT från ninosport) så står de att de bara är att installera och köra. rätta mig gärna om jag har helfel Citera
grufman October 20, 2009 Report October 20, 2009 jag tror det handlar lite om man uppgraderar diametern på insuget. Gör man det behövs tune, byter man bara filtret klarar man sig utan. Citera
galanz October 20, 2009 Author Report October 20, 2009 ngn som vet ngt om diablo chippet??sitter jag i skiten när det e installerat o "datorn" saknas? Citera
*Micke* October 20, 2009 Report October 20, 2009 Är rädd för det Man kör över org.filen till bilen när man gör uppdateringar med Predatorn.Så det borde vara lika om man ska använda något annat (SCT eller en ny Predator. då behöver man tanka över org.filen till bilen. Någon kanske vet bättre...//Micke. Citera
Daniel Linde October 20, 2009 Report October 20, 2009 I know.Grufman kan slänga in en ny orginalmapp så din bil blir orginal.Sen är det "bara" och köpa en ny Diablo eller SCT och mappa som du vill. Citera
Alabama Grill October 20, 2009 Report October 20, 2009 Har själv BBK CAI, behövde inte mappa. Men märkte ingen större skillnad heller. Har nu kompletterat med BBK shorty headers och kanske skulle kunna få ut mer effekt nu... Citera
tomasaxel October 20, 2009 Report October 20, 2009 har sett lite lösa trådar som tyder på att man måste ha ngt form av chip om man har öppet luftfilter för inte motorn ska ta skada??enligt annons skall ett diablo predator chip sitt amonterat...skall inte då ingå en "dator" ? OBS bilen är ännu o åker båt............För vissa filter behövs ingen chippning, men prestandaförändringen blir också därefter. Chippning plus luftfilter ger mycket mer effekt.Ta reda på tillverkare av ditt luftfilter och läs på deras hemsida så ser du om det behövs eller ej. Alternativt skriv här i tråden, så hjälper jag eller någon annan vänlig själ dig.MVHTomas Citera
crillzorg October 20, 2009 Report October 20, 2009 har sett lite lösa trådar som tyder på att man måste ha ngt form av chip om man har öppet luftfilter för inte motorn ska ta skada??enligt annons skall ett diablo predator chip sitt amonterat...skall inte då ingå en "dator" ? OBS bilen är ännu o åker båt............För vissa filter behövs ingen chippning, men prestandaförändringen blir också därefter. Chippning plus luftfilter ger mycket mer effekt.Ta reda på tillverkare av ditt luftfilter och läs på deras hemsida så ser du om det behövs eller ej. Alternativt skriv här i tråden, så hjälper jag eller någon annan vänlig själ dig.MVHTomasNär ämnet ändå är uppe... spelar de någon större roll i prestanda om ja inhandlar ett filter som inte kräver mappning men gör de ändå eller om ja inhandlar ett filter som kräver mappning och gör de ? Citera
galanz October 20, 2009 Author Report October 20, 2009 jag bryr mig inte om effektökningen uteblir- bara ute efter en fungerande bil som inte rasar pga ändring....ingen större lust lägga ut stora pengar på detta Citera
tomasaxel October 20, 2009 Report October 20, 2009 har sett lite lösa trådar som tyder på att man måste ha ngt form av chip om man har öppet luftfilter för inte motorn ska ta skada??enligt annons skall ett diablo predator chip sitt amonterat...skall inte då ingå en "dator" ? OBS bilen är ännu o åker båt............För vissa filter behövs ingen chippning, men prestandaförändringen blir också därefter. Chippning plus luftfilter ger mycket mer effekt.Ta reda på tillverkare av ditt luftfilter och läs på deras hemsida så ser du om det behövs eller ej. Alternativt skriv här i tråden, så hjälper jag eller någon annan vänlig själ dig.MVHTomasNär ämnet ändå är uppe... spelar de någon större roll i prestanda om ja inhandlar ett filter som inte kräver mappning men gör de ändå eller om ja inhandlar ett filter som kräver mappning och gör de ?Ja vilket filter du väljer spelar roll.Det finns många olika tillverkare, av egen erfarenhet vet jag att Steeda är bra (vi har monterat det på många bilar). Men det finns fler bra, vill du fördjupa dig i ämnet finns en hel del att finna om du "googlar" lite. Citera
Recommended Posts