galanz October 20, 2009 Report October 20, 2009 sbp regbesiktning närmar sighur funkar solfilm fram....inte alls förstår jagfinns det ngn lösning på problemet & annars hur får jag bort solfilmen bäst?hur får jag loss dörrsidan i samband med detta?solen skiner i florida Citera
FastMagnus October 20, 2009 Report October 20, 2009 Jag använder 3M`s klister lösare fungerar väldigt bra om man använder det rätt Citera
*Micke* October 20, 2009 Report October 20, 2009 Usch...klistret som blir kvar när man drar bort filmen är ett h*vete att ta bort Av egen erfarenhet..fick riva bort mina på reg. besiktningen Citera
galanz October 20, 2009 Author Report October 20, 2009 hade en plan som inkluderar rakblads skrapa och thinner......funkar?måste man loss med dörrsidan ? Citera
FastMagnus October 20, 2009 Report October 20, 2009 hade en plan som inkluderar rakblads skrapa och thinner......funkar?måste man loss med dörrsidan ?Du kan oftast dra av hela filmen i ett stycke, men klister resterna är jobbigast. Ge fan i tinner använd KLISTER lösare Citera
*Micke* October 20, 2009 Report October 20, 2009 Nej !Men limmet klibbar i hop och rammlar ner på listen vid rutan. resultatet blir attvarje gång man kör ner/upp får man klet på rutan.Men mitt börjar försinna nu efter 1.5 år //Micke. Citera
d.gustafsson October 20, 2009 Report October 20, 2009 Tog bort min solfilm med T-Röd, funkade fint.Säg vad som inte funkar med T-Röd Citera
galanz October 20, 2009 Author Report October 20, 2009 var köper man klisterlösare??klibbar det mindre än thinner eller t - röd? Citera
galanz October 20, 2009 Author Report October 20, 2009 var köper man klisterlösare??klibbar det mindre än thinner eller t - röd? Citera
grufman October 20, 2009 Report October 20, 2009 xylen löser klister utmärkt, även hjärnceller och plasten i inredningen. Citera
galanz October 20, 2009 Author Report October 20, 2009 haha,,,,ja lite det man e rädd för.....att spilla på inredningen eller att klister ska fastna i listerna i rutans underkant.....hjärncellerna har redan packat ihop,,,,,,,,,,, Citera
RoTe October 20, 2009 Report October 20, 2009 Jag hade en del rester av lim från när förra ägaren tog bort toningen och de resterna lossnade jättelätt med turtle glass clean, en skumspray. Bara ta en svamp och torka av efteråt. Citera
samus May 2, 2012 Report May 2, 2012 Hejsan alla.Jag har monterat solfilm i en massa år inom jobbet och det bästa sättet att ta bort klistret som blir kvar efter man har dragit bort solfilmen varför man nu ska ta bort det?? är att spruta rutan med vanligtvatten(blomspruta) täck sedan rutan med Glapack och vänta en timme. vattnet löser limmer så de är bara att torka bort... Enkelt va???Mvh GT390 Citera
Magnus Widell May 12, 2012 Report May 12, 2012 Rakblad som används till spishällar först, och sedan rödsprit på resterna, funkade finfint. Citera
Recommended Posts