Simon G2 October 24, 2009 Report October 24, 2009 Som sagt lite OT vad gäller Mustang, men jag är på jakt efter fjäderkrampor som passar kring en Volvo-axel, dvs pass kring en 2,5" axel. Men jag har inte hittat nån som säljer dem till ett vettigt pris.Jag har funderat på att göra egna, men är lite osäker vad gäller materialval och bockningsmetod. Nån som har tips på vart jag kan köpa färdigbockade alternativ hur jag kan fixa egna..../Simon Citera
Simon G2 October 24, 2009 Author Report October 24, 2009 vad ska du göra?Det är till mitt projekt, där ska jag byta ut orginalaxeln mot en Volvo. Då behöver jag nya U-bultar som stämmer med den nya konfigurationen... /Simon Citera
Lars Oscarsson cmc383 October 24, 2009 Report October 24, 2009 Hej.Oljemarks har bakaxelklammor av olika sort. www.oljemarks.se Citera
Simon G2 October 24, 2009 Author Report October 24, 2009 Hej.Oljemarks har bakaxelklammor av olika sort. www.oljemarks.seTackar, har dragit ett mail till dem, får se på måndag vad de säger... Citera
Svedis October 26, 2009 Report October 26, 2009 På Valpen kan man ta M12 gängstång, platta dom på mitten och bocka upp. Bladfjädrarna ska ha centrumhål för fixering. Belastningen är ju inte så enorma, men det beror givetvis hur det ser ut. /svedis Citera
CMC 1061 Berra October 26, 2009 Report October 26, 2009 Köpte mina hos Hansen om det är dom som gör så att bakaxeln sitter fast. Jag hade ett par som jag fick med min säkningssats. Dom höll inte måttet på hållfasthet. Dom som jag köpte från hansen, var mycket kraftigare och så var det unf gänga. Så det gick att dra åt ordentligt. Nästan så det smakade skit i munnen. Så nu verkar det som bakaxeln sitter fast. Man vill inte den ska rotera en gång till. Det blev en hel del problem att lösa efter det missödet.Berra Citera
Svedis October 26, 2009 Report October 26, 2009 Dra så det smakar ... Jag drog mina på moment, och inte speciellt mycket. Men hur roterar axeln med centrumbult?? Eller hade du inte borrade fjädrar, se bilden innan? Citera
Recommended Posts