Jump to content

rebuilt title = olika chassinummer?


galanz

Recommended Posts

hej

kompisen har köpt en v6 coupe med rebuilt title.

inför regbesiktning kan vi konstatera att chassinummer på klisterlappen i dörr ej stämmer med det på instrumentbrädan.....det som står på brädan stämmer dock med titeln.....

måste lappen stämma?? hur fixa ny? etc...

Link to comment
Share on other sites

hej

kompisen har köpt en v6 coupe med rebuilt title.

inför regbesiktning kan vi konstatera att chassinummer på klisterlappen i dörr ej stämmer med det på instrumentbrädan.....det som står på brädan stämmer dock med titeln.....

måste lappen stämma?? hur fixa ny? etc...

Är klisterlappen något man måste ha då?

Jag tycker inte det känns så, MEN jag har ingen aning.

Link to comment
Share on other sites

tack tack!!!!!

rebuilt title innebär att bilen fått en "parkeringsbula" ;)

finns säkert ngn som mer kan specificera det hela............

den har antagligen fått en ny förardörr, därav det felaktiga chassienumret

Link to comment
Share on other sites

tack tack!!!!!

rebuilt title innebär att bilen fått en "parkeringsbula" ;)

finns säkert ngn som mer kan specificera det hela............

den har antagligen fått en ny förardörr, därav det felaktiga chassienumret

Dum kommentar här. Sitter inte klistermärket i "karmen"inte på dörren :?

Måste man ha detta ? Jag har ju varit ute i lite trubbel med min bil som var en stulen bil i Kanada nu har jag fått "byta"chassinummer och blivit av med mitt klistermärke ställer det till ändå mer problem,eller ??

Link to comment
Share on other sites

Vad jag minns så kollades aldrig vare sig klisterlappen vid dörren och numret på plastbrickan i fönstret vid reg.besiktningen, bara det instansade chassinumret i motorrummet. Om bilen går igenom ursprungskontrollen; är det då några problem?

/MOS

Link to comment
Share on other sites

klisterlappen behövs bara vid regbesiktningen. det är den som intygar att bilen uppfyller alla amerikanska krav. Sitter inte lappen där så uppfyller bilen inte kraven och kan inte godkännas. Vi säljer några sånna lappar per år åt folk som har åkt på tvärnit i bilprovningen. Den behövs dock inte vid vanlig kontrollbesiktning.

Link to comment
Share on other sites

jo lappen sitter i dörrkarmen....därav jag sa den fått en "parkeringsbula"....

konstigt att den fått fel nummer. Man kanske har kapat ut en hel del från en annan bil, för den lappen går inte att flytta till nya bilar med mindre att man kapar ur hela plåten.

Link to comment
Share on other sites

jo lappen sitter i dörrkarmen....därav jag sa den fått en "parkeringsbula"....

konstigt att den fått fel nummer. Man kanske har kapat ut en hel del från en annan bil, för den lappen går inte att flytta till nya bilar med mindre att man kapar ur hela plåten.

Så du menar att dom skulle har klarat av att kapa ur en karosssida och svetsa i den i en annan bil utan att förstöra lappen? Nu svamlar väl du runt ordentligt?

Link to comment
Share on other sites

jo lappen sitter i dörrkarmen....därav jag sa den fått en "parkeringsbula"....

konstigt att den fått fel nummer. Man kanske har kapat ut en hel del från en annan bil, för den lappen går inte att flytta till nya bilar med mindre att man kapar ur hela plåten.

Så du menar att dom skulle har klarat av att kapa ur en karosssida och svetsa i den i en annan bil utan att förstöra lappen? Nu svamlar väl du runt ordentligt?

Hur stor var "parkeringsbulan" ? Vet inte vad som krävs för att en bil ska få "salvage" eller "rebuilt" title men det lär väl vara mer än en parkeringsbula ? Så den kanske är ett ihopplock från flera bilar, därav skillnaden i nummer ? Kan man inte köra carfax på bägge numren och se om det dyker upp något märkligt ?

Link to comment
Share on other sites

det tror jag inte ;) ...... (vågar inte)

förstår inte folk ironi???

det är nog lite mer än lappen som e bytt,,,,,typ halva bilen. :roll:

(brukar ju beskrivas i annonser som mindre parkeringsbula)

slut på diskussion.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...