crillzorg November 4, 2009 Report November 4, 2009 Har beställt en sct livewire till min gt -05.den levereras ju tydligen med några olika tunes till bilen men är de något man väl kan använda sig av eller ska man fixa en custom tune?ska även installera öppet luftfilter nya axlebacks osv om de har någon betydelse...Någon som äger en sådan och kan mer än vad jag kan? Ha de gott i vinterkylan alla mustang fantaster! Citera
tomasaxel November 4, 2009 Report November 4, 2009 Har beställt en sct livewire till min gt -05.den levereras ju tydligen med några olika tunes till bilen men är de något man väl kan använda sig av eller ska man fixa en custom tune?ska även installera öppet luftfilter nya axlebacks osv om de har någon betydelse...Någon som äger en sådan och kan mer än vad jag kan? Ha de gott i vinterkylan alla mustang fantaster!De medföljande tunes fungerar för de flesta luftfilter, det går att använda. Det gäller att ställa in rätt luftfilter bara. Du behöver ingen speciell inställning för dina axlebacks. Citera
crillzorg November 5, 2009 Author Report November 5, 2009 okeej tack!! låter ju bra de... de är ett BBK Cold Air Induction som ska sitta på isf, är säkert inga problem Citera
SakariV8 December 3, 2009 Report December 3, 2009 Lånar tråden lite. Tittar lite på CAI och tuners, och den CAI som tilltalar mig mest är FRPP 85mm. Men sedan när man tittar på tuners så vill ingen rekommendera fords egna ProCal. Det jag undrar är om man kan använda SCT SF3 / XCal3 Power Flash till FRPP CAI? Sen hur det är med Tunes, brukar det hänga med tunes (street, track osv) med SCT Xcal3 eller måste man ha tag på custom tunes?Bilen är en 2006 GT Manuell utan modifikationer (än så länge), men vill veta om jag kan använda FRPP CAI med SCT Xcal3 innan jag beställer nånting. Citera
bb December 3, 2009 Report December 3, 2009 jag har fords cai ihop med sct x3 och det funkar nu var det ioch försig håkan prytz som laborerade med sctn men det funkar Citera
ErikC December 3, 2009 Report December 3, 2009 Lånar tråden lite. Tittar lite på CAI och tuners, och den CAI som tilltalar mig mest är FRPP 85mm. Men sedan när man tittar på tuners så vill ingen rekommendera fords egna ProCal. Det jag undrar är om man kan använda SCT SF3 / XCal3 Power Flash till FRPP CAI? Sen hur det är med Tunes, brukar det hänga med tunes (street, track osv) med SCT Xcal3 eller måste man ha tag på custom tunes?Bilen är en 2006 GT Manuell utan modifikationer (än så länge), men vill veta om jag kan använda FRPP CAI med SCT Xcal3 innan jag beställer nånting.SCT kan du anvanda till vilken Cold Air som helst. Fordelen med SCT ar att du aven kan fa nya tunes i framtiden nar du gor fler moddar. Det brukar folja med 1 bas tune med xcal, men det beror helt pa var man koper dom. Vi saljer alla vara med 3 tunes som vi gor efter att vi vet alla moddar pa bilen.BrenspeedLethalTorq (vi)Steeda m.fl saljer xcals med "custom" tunes. Citera
Recommended Posts