Stene November 15, 2009 Report November 15, 2009 Vad ska sitta på motsatt sida i karossen? Ser ut att saknas något Citera
Ronnie S November 15, 2009 Report November 15, 2009 Genomslagsgummit ska sitta i fästet i karossen. På bakaxeln är det bara en gjuten "hylla", inget gummi. Så här der det ut på min -68 (8-tumsbakaxel). Ursäkta det dåliga fotot, jag kröp bara under och tog en bild utan att hissa upp bilen, så det var svårt att sikta. Citera
Tobias CMC1505 November 15, 2009 Report November 15, 2009 På min 9 tummare så satt det också på bakaxeln, så jag satte tillbaka den dit.Kommer dock inte ihåg vad som sitter motsvarande, och hitta ingen bild.Men det finns säkert någon som vet. Citera
Nenne November 15, 2009 Report November 15, 2009 Genomslagsgummit sitter på bakaxeln på min 9-tummare också. Det sitter på en konsol skruvad i framkant på klumpen.Kommer tyvärr inte heller ihåg om det sitter något i fästet i karossen, men jag tror inte det gör det. Citera
Stene November 15, 2009 Author Report November 15, 2009 Har oxå 9 tummaren, kanske är olika på olika axlar, men det känns fortfarande som att det ska sitta något i hålen. Har nog iofs suttit en annan axel där förut, kanske den hade gummit i karossen... Citera
Lars Oscarsson cmc383 November 15, 2009 Report November 15, 2009 Hej.Vad som finns beskrivet är att 9" 65-70 har genomslagskuddenpå just en sådan platta som syns på bilden 9", 8" har ingetgenomslagsgummi på klumpen utan det sitter i fästetovanför i bottenplattan kardantunnel kaross. Fästet sitter här även på bilar med 9" men har faktisktingen platta eller liknade monterat där gummit sitternär 8" är monterat. Varför inte tillverka en platta att montera över hålet där gummit sitter när det är en 8". Citera
Recommended Posts