Jump to content

Recommended Posts

till o börja med.....jag har ingen aning om bilen bara har startspärr eller även larm....(hur ta reda på?)

men till frågan:

trycker jag lås en gång låser den.....

trycker jag två gånger tutar o blinkar den även till....vad innebär detta??

när den tutar innebär det att den är helt låst.

tutar den två gånger betyder det att den är låst men att en dörr är öppen.

Mer info finns i din handbok, som om du inte har den finns för nedladdning från

flmowner.com

Har för mig att en tryckning innebär låst och larmat.

Signalen vid två tryckningar ger bara en bekräftelse på att det blev larmat. Inte hundra just nu, har inte manualen till hands.

/MOS

Signalen vid två tryckningar ger bara en bekräftelse på att det blev larmat. Inte hundra just nu, har inte manualen till hands.

/MOS

Helt rätt MOS

/MOS

helt rätt

Hej på er !

Jag har en lika funksion på min saab 9-5 och den låser och larmar vid första trycket på dosan och vid andra trycket så tutar bilen till.

Skilnaden är att vid andra trycket så låser sig dörrlåsen mer så att det inte går att öppna innefrån om man tex krossar en ruta och sticker in en hand och försöker öppna, kan det vara så på mussen också har inte testat.

Hej på er !

Jag har en lika funksion på min saab 9-5 och den låser och larmar vid första trycket på dosan och vid andra trycket så tutar bilen till.

Skilnaden är att vid andra trycket så låser sig dörrlåsen mer så att det inte går att öppna innefrån om man tex krossar en ruta och sticker in en hand och försöker öppna, kan det vara så på mussen också har inte testat.

Japp, det beror på att du har en saaaaab :-)