galanz November 26, 2009 Report November 26, 2009 till o börja med.....jag har ingen aning om bilen bara har startspärr eller även larm....(hur ta reda på?)men till frågan:trycker jag lås en gång låser den.....trycker jag två gånger tutar o blinkar den även till....vad innebär detta?? Citera
grufman November 26, 2009 Report November 26, 2009 när den tutar innebär det att den är helt låst.tutar den två gånger betyder det att den är låst men att en dörr är öppen.Mer info finns i din handbok, som om du inte har den finns för nedladdning frånflmowner.com Citera
galanz November 26, 2009 Author Report November 26, 2009 så om jag trycker bara en gång på knappen så innebär??? Citera
MOS November 26, 2009 Report November 26, 2009 Har för mig att en tryckning innebär låst och larmat.Signalen vid två tryckningar ger bara en bekräftelse på att det blev larmat. Inte hundra just nu, har inte manualen till hands./MOS Citera
crillzorg November 28, 2009 Report November 28, 2009 Har för mig att en tryckning innebär låst och larmat.Signalen vid två tryckningar ger bara en bekräftelse på att det blev larmat. Inte hundra just nu, har inte manualen till hands./MOSHelt rätt MOS Citera
grufman November 28, 2009 Report November 28, 2009 Har för mig att en tryckning innebär låst och larmat.Signalen vid två tryckningar ger bara en bekräftelse på att det blev larmat. Inte hundra just nu, har inte manualen till hands./MOShelt rätt Citera
Magnus Motala November 28, 2009 Report November 28, 2009 Hej på er !Jag har en lika funksion på min saab 9-5 och den låser och larmar vid första trycket på dosan och vid andra trycket så tutar bilen till.Skilnaden är att vid andra trycket så låser sig dörrlåsen mer så att det inte går att öppna innefrån om man tex krossar en ruta och sticker in en hand och försöker öppna, kan det vara så på mussen också har inte testat. Citera
grufman November 28, 2009 Report November 28, 2009 Hej på er !Jag har en lika funksion på min saab 9-5 och den låser och larmar vid första trycket på dosan och vid andra trycket så tutar bilen till.Skilnaden är att vid andra trycket så låser sig dörrlåsen mer så att det inte går att öppna innefrån om man tex krossar en ruta och sticker in en hand och försöker öppna, kan det vara så på mussen också har inte testat.Japp, det beror på att du har en saaaaab :-) Citera
Lassemålare CMC 2071 November 28, 2009 Report November 28, 2009 Jag har samma funktion på min9.5a ifrån 1999. SAAB är bääääääst. MVH Lasse. Citera
Recommended Posts