Lassemålare CMC 2071 November 29, 2009 Report November 29, 2009 Jag har fått ett mysko problempå min 9.5a. Den vill inte gå på tomgång och stannar 7 gånger av 10, närjag köroch ger bara lite gas så sticker turbo trycket blixtsnabbt till 1.5 barsamtidigt som den rycker spottar men accsar nästan ingenting. Men ligger jag och fiskör så funkar det bra och inga ryckningar. Jäkla mysko det där, den har stått några månader kanske denmåste adaptera det har den gjort förut men aldrig gått så här illa, tja inte vet jag det värsta är att jag har besiktning i morgon. MVH Lasse. Citera
Morst November 30, 2009 Report November 30, 2009 Hmm, utan att veta mer skulle jag nästan säkert säga att slangen mellan kompressorhuset och wastegateklockan på turbon har lossnat eller gått sönder så att du får skithögt laddtryck tills motorstyrningen går in och försöker rädda livet på motorn genom att bryta tändningen eller soppan eller vad den nu gör.Kolla om du kan se något misstänkt slanghaveri och byt i så fall bums! Citera
Lassemålare CMC 2071 November 30, 2009 Author Report November 30, 2009 Tack så mycket skall kolla det, tackar.MVH Lasse. Citera
Draken December 4, 2009 Report December 4, 2009 Hmm, utan att veta mer skulle jag nästan säkert säga att slangen mellan kompressorhuset och wastegateklockan på turbon har lossnat eller gått sönder så att du får skithögt laddtryck tills motorstyrningen går in och försöker rädda livet på motorn genom att bryta tändningen eller soppan eller vad den nu gör.Kolla om du kan se något misstänkt slanghaveri och byt i så fall bums!Håller med!Låter som att slangen har lossnat/spruckit!Lossnar slangen till WG så får du ett skenande laddtryck! Citera
Lassemålare CMC 2071 December 5, 2009 Author Report December 5, 2009 Har inte kunnat kolla ännu ,fan det är mörkt på kvällarna men skall i morgon kolla det.Men det konstiga är att bilen går bra så länge man kör som en normal mäniska, föruom krånglet på tommgången. Desutom var avgasvärdena perfekta när jag besiktiga 30/11. MVH Lasse. Citera
bj0rne December 5, 2009 Report December 5, 2009 Håller med tidigare inlägg, troligen nåt problem med att wastegaten inte får nåt tryck, har själv testat att köra så på min 9000 2,3.....inte roligt med automat kan jag tillägga /Björn Citera
Recommended Posts