Uffe N Posted December 2, 2009 Report Share Posted December 2, 2009 HejVet någon hur mycket olja bakaxeln rymmer, jag måste suga ur oljan då är det bra att veta hur mycket som ska ut.Bilen är en 67:a med 8" bakaxel.Mvh. Uffe cmc1154 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted December 2, 2009 Report Share Posted December 2, 2009 Hej.Med tanke på hur stort eller litet huset för klumpenär så borde mängden olja inte överstiga litern, hartömt olja ur klumpen på olika sätt, enklast är attsuga ur, då märker man egentligen hur lite det är. Vid ett tillfälle har jag lossat klumpen utan att tömmaoch då märker man hur mycket det är, det slutaraldrig att rinna. Okej massa skitskriveri egentligen, tror i alla fallatt du klarar dig på litern och lite till, du kan jualltid suga ur och fylla i en tom oljedunk för attmäta mängd olja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uffe N Posted December 2, 2009 Author Report Share Posted December 2, 2009 HejJag har sugit ut c:a 1,5 liter, finns det inga exakta uppgifter på detta?På Åbergs gissade dom på 3 liter.Uffe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie S Posted December 3, 2009 Report Share Posted December 3, 2009 För 1965-66 hittade jag uppgiften 4,5 US pints (ca 2,1 liter). http://www.hammar.dyndns.org/~djhamma/66lube8.jpg (271-hästars. där det står 5 pint, har 9-tumsaxel).Det borde vara samma för -67 också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uffe N Posted December 3, 2009 Author Report Share Posted December 3, 2009 Hej Ronnie STack, det stämmer nog bra. Jag lyckades pumpa ut knappt 2 liter och sen hälla i 1,9 liter innan det rann över.Då vet vi det.Mvh.Uffe cmc1154 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.