matteponken March 16, 2010 Author Report March 16, 2010 Pulverlackaren ringde, delarna är fardiga för avhämtning Fredag blir det att lacka frontpartiet svart.Sedan väntar jag bara på bultar,brickor och muttrarna som är inlämnade för zinkningSå snart är det dags att börja bygga ihopa mussen igen. Citera
matteponken March 20, 2010 Author Report March 20, 2010 Sakta men säkert går bygget framåt. Har äntligen lackat frampartiet.Väntar bara på lite bultar som är på zinkning sedan så ska den snart stå på hjul. Citera
CMC 1061 Berra March 21, 2010 Report March 21, 2010 Härligt och trevliga bilder. Diggar att man kan göra en sådan enkel lackbox.. Det viktigaste är att man inte dammar ned andras bila med färgdamm. Så grattis till en enkel och bra ide.Berra Citera
pools March 21, 2010 Report March 21, 2010 Det viktigaste är att man inte dammar ned andras bila med färgdamm.BerraJa, jag vet ju hur du hade det i ert gemensamma garage. Berätta gärna för alla. Mvh.pools Citera
Magnus Helsingborg April 6, 2010 Report April 6, 2010 HejHär kommer lite nya bilder på Mats uppdatering Citera
matteponken April 18, 2010 Author Report April 18, 2010 Var ett tag sedan jag skrev något om mussen.Har i dag grundat förhoppningsvis de sista delarna Har också samlat i hopa de sista delarna till pulverlack bla hela bakaxelnHar ytterligare en låda med bultar och muttrar som ska i väg till zinknig.När dessa delar har återkommit samt jag har lackat de sista delarna så ska jag nog ha allt till slutmonering Har också ändrat lite på planerna.Hade tänkt köpa en styrsnäcka med intergrerad servo. Denna skulle monteras nu i samband med frontrenoveringen. Saken är att allt kostar en jäkla massa pengar (och sådana skiter man inte)och till råga på allt så kräkte sonen ner våran hörnsoffa så en ny soffa ska inhandlas. Gav frugan ett förslag på att vi kunde ta in en parkbänk i stället men det gillades inte. Så det blir ny soffa och ingen snäcka.Snäckan får införskaffas till nästa vinter i stället.Så istället för att köra med original servostyrning blir det manuell styrning då dessa delar användas till den nya styrservosnäckan.Har också börjat fundera angående bakaxel, Kan hända att 8"aren kan räcka och att 9"aren kanske inte behövs. Klumpen till 8:an är den nyare kraftigare modellen från en 69:a musse och inte den klenare 65-66 musse klumpem.Har inga bromsar till 9:an men allt nytt till 8:an. Ja vi får se vad som händer till hösten, behöver både diff och utväxling oavsätt axel som ska sitta på bilen.Närmast på skemat är i varge fall att renovera värmepaketetPå återsende Citera
Lygdman cmc813 April 19, 2010 Report April 19, 2010 Det låter som det går framåt här Men vi saknar lite bilder Och visst är det alltid tråkigt att pengarna ska styra, men jag tror man uppskattar det man har mer när man fått jobba lite för det.. Citera
matteponken April 20, 2010 Author Report April 20, 2010 Jo de går sakta men säkert framåt, Jag får värkligen svettas och jobba hårt för mina pengar då jag jobbar i växthus Tror också som du Jimmy att man upp skattar det man har om man får jobba för det. lika så all den tid man lägger ner på bilen. Har säkert passerat 1000 timmar innan den rullar ut på gatan i maj/juni och då är bara framändan renoverad och bakvagnsbytet gjort Fick i går målat klumpen roströd och rev värmepaket i mollekyler. Fläkt motorn var rena skämtet, Datummärkt 1 april 1965 Blästrade en del plåtgrejjor och grundare med zinkfärg. Fortsätter på onsdag med varmepaketet, bör bli fardigt för montering i bilen till helgen Ska försöka vara lite flitigare med bilder men datorn funkar ej.Detta är skrivet på frugans laptop och här finns inget fotto red prg så det blir lite bökigt att fixa fram bilderFår tacka Mange för de bilder han har lagt in Citera
Magnus Helsingborg April 26, 2010 Report April 26, 2010 HejSka putta in lite mer bilder på din renovering i veckan,det där med parkbänken gillar jag"konstigt"att Petra inte gick med på det,på tal om att allt tar tid,sätter in en bild på vår nya familje medlem.Han heter Nemo och Biltemas vår/sommar katalog blev totalt oläslig på 5minuter,nåja det finns ju fler Mvh Magnus Citera
matteponken April 26, 2010 Author Report April 26, 2010 He he, hellre biltema kattalogen i bitar än NPD-kattalogen Hände lite mera nu i helgen. Varmepaketet är fardigt och styrdelarna blev svartlackade.Fick i dag lämnat in 2 kompletta bakaxlar och en låda delar till pulverlack, skulle bli fardigt till på fredag.Närmast på skemat blir att måla torpedväggen på insidan så att issoleringen kan sättas på plats. Sedan kan värmepaketet monteras.Stryrsnäcka och styrstag ska också på platts. Citera
johnny-57 CMC1544 May 2, 2010 Report May 2, 2010 Hej! Är det någon som provat styrsnäckan med intregerad servo?Skulle vara roligt att höra omdöme.Har nu kuggstång ifrån opel vectra.Funkar rätt hyfsat,men vändradien är inte den bästa.Sedan blir det ju mer orginal med snäcka. Johnny.P Citera
matteponken May 9, 2010 Author Report May 9, 2010 Har blivei lite meck nu i dag Torpedissolering varmepaket och bromspedal är på platsNästa garagebesök ska jag fixa till hangbromsgrunkan rattstången samt friskluftsintaget. Citera
matteponken May 16, 2010 Author Report May 16, 2010 Då var det söndagmorgon, ska snart i väg till garaget Har under veckan fått dit i stort sätt allt i kupen, rattstång, friskluftintaget broms och gaspedal.Har också fixat till lite i elsystemet under panelen och där fanns lite att göra Tänkte i dag slita av bakaxeln och byta hela bakvagnen.Tar med mig kameran så får vi se om jag knäpper några bilder Citera
matteponken May 17, 2010 Author Report May 17, 2010 I bland blir det inte som man hade tänkt sig, blev ett litet bakslag i söndags.Axeln åkte av utan några problem men när bladjädrarna skulle av blev det problem.Hylsorna i främre bustningen hade rostat fast med bulten som håller fast bladfjädern i själva chassit.Var ett rent helvete att såga av dem med tigersågen. Tyvärr så tog bladen slut så bara ena bladjädern åkte av.Fick i varge fall monterat dit en ny Globalwest bladjäder med ett nytt hänke.Det andra som blev fel är att i fjäderhänkes kittet som jag hade köppt innehöll en bustning som var fel så den ska svarvas om Fan vad man kan bli trött på saker o ting när det inte går som man har planerat.Ska på Tisdag köpa nya blad till tigersågen så sedan ska bultfan snart vara av så den andra fjädern kan monteras.Kamran blev glömd i garaget Citera
matteponken September 25, 2010 Author Report September 25, 2010 Bättre sent en alldrig.Fick i dag ut mussen på gatan. Optimist som man är så skulle den ha varit fardig i maj månad, jee raight trodde jag .Startade i dag för första gången upp motorn och visst var man nervös att allt skulle gå åt helvete.Fyllde upp förgasaren med soppa och sedan var det bara att vrida på nyckeln. Startade ganska så lätt men fick avbryta pga ett litet soppalekage vid Demonförgasaren, fick också spänna heders och kolekterbultarna då det fanns små avgaslekage.Kollade tändningen och satte den vid 14 g förtändning, i med mera olja i lådan och sedan var det att rycka i spaken och köra lite genom alla växellägena. Uppstod genast ett litet oljelekage. Efter ett jäkla svärande så hade jag fått spännt ena anslutningen till oljeröret i c4 lådan.Blev en liten test runda hem till Mange för en fika. Kollade sedan om det fanns några fler lekage och nivån i kylaren. allt värkade bra.Hur gick då möget. Frukanvärts rapp på gasen och inga som helst problem att dra låss hjulen MÅSTE skaffa diff i axeln för utan blir det bara löjligt att gasa.Ljudet från Pypes rost fria 2,5 tumms x-pipe system låter som mussik i öronen Har inte kört speciellt mycket med den då det behövs framvagns inställning, ska se om det kan göras i veckanSka ta lite bilder och lägga upp här snarastTackar Mange för dagens insats Citera
matteponken September 29, 2010 Author Report September 29, 2010 Var ute på en premiär tur i dag. Blev ca 6 mils körning med 2 stopp för att kolla att allt såg bra ut under huven.Har också monterat dit montocarlo staget i motorummet samt nya cablister ( de gammla såg för jävliga ut)I morgon är det dags för framvagnsinställning. Har knäppt lite bilder och låter dem tala för sig själv. Citera
matteponken September 30, 2010 Author Report September 30, 2010 Blev i dag ett bakslag på mussen Bilen är för låg i fronten för att framvagnsinställningen ska bli bra Fick beställa höjningssats som höjjer froten 2,5 cm så då ska vell det problemet var ur världen Passade också på att beställa rostfria polerade utblås till avgassystemet som ska mynna ut typ original GT Fortsättning följer Citera
matteponken November 22, 2010 Author Report November 22, 2010 Nästan ett år sedan jag började skruva med cabben Tänkte ta det lungt denna vinter, vill inte råka ut för samma sak som förra vinterpass som tog hela sommaren och hösten Så nu står den i garaget och inväntar nästa sommar Hade annars planerat att göra vid bakänden, men då finns det en risk att jag inte hinner fardigt till sommar Så det enda som ska göras inför nästa sommar är att montera GT utsläpp i sandplåten och det är redan på börjat,Bör vara fardigt tll våren Har också varit med i en trafikolycka och fick min bruksmusse mulad, en 95:a med 8000 mil på mätaren RIPMötande bil som svängde vänster mitt framför näsan på mig Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.