Jump to content

Mitt turbo bygge... 1995 GT


freddan302

Recommended Posts

  • Replies 333
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

I brist på annat lägger jag upp en liten filmsnutt...

http://www.garaget.org/video/107191

Jäkla bra fäste i Nankang NS2 ändå!!

Kan jämföras med filmen nedan då bilen INTE hade turbo :)

http://www.garaget.org/video/28427

Annars så funkar bilen bra, kör den till och från jobbet ibland när det är fint väder.

Dock har jag vant mig vid effekten så det är inte lika kul nåmer, får åtgärda det till vintern! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Oj oj oj vad den går. Måste vara jätte kul att köra :-)

Verkar gå väldigt jämt och fint också, ser ju ut att kunna gå att köra runt med lugnt också utan att problem börjar uppstå.

Inte ska du sälja den efter allt jobb du lagt på den, men ser att du ändrat dig igen på den punkten.

Vad för dart block funderar du på nu? gissar att du tänker trimma vidare.

Lycka till med vidare planner.

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jo den går bara fint!

Har ju orginalkam :)

Har kört flera hundra mil utan några som helst problem...

Dock är man van effekten ;)

Kikar på ett shortblock från www.fordstrokers.com

331 och helt smidd med ett eftermarknads block samt customslipad kam!

Får se när man har råd att skaffa nåt sånt, kostar ju ändå en hel del...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Nu börjar vinterprojekten...

DSC00198.jpg

Har rensat under huven på kablar och sånt.. Kommer bli nya innerskärmar och allt kommer bli så cleant som möjligt!

plåtar från www.scottrodfab.com kommer svetsas in.

DSC_0013.jpg

Snart ska motorn ur också, sen kan man börja med lite plåtarbete :)

DSC_0012.jpg

Den här ska gömmas innanför skärmarna inkl säkringsboxen..

DSC_0011.jpg

Har även köpt nya stolar från http://www.sportstolen.se

Riktigt fina för sitt pris! Känns verkligen robusta.

DSC_0014.jpg

DSC_0017.jpg

DSC_0016.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vilka glidskenor kör du som passar i mussen?

Skruvar lös skenorna på sportstolarna sen får man göra några plåtar så man kan fästa stolen i orginal underredet.

vet inte om det finns eftermarknads som är bolt on i våra bilar? nån som vet?

Link to comment
Share on other sites

Jo, jag vet att Corbeau har till Mustanger...men jag tänkte om det fanns i Sverige.

Grufman har Corbeaus underrede. Funderar själv på att stoppa i nåt kul istället för att reparera skinnet i förarstolen på min.

Micke

Link to comment
Share on other sites

okej..

någon som vet vad måttet är mellan fästpunkerna på skenorna? alltså dom man skruvar fast stolen i...

Köp direkt från Corbeau eller Torq ellet något...Grufman tar överpriser.

Står inte måtten på Corbeaus hemsida? Maila dem annars, om du säger att du bara letar skenor till dina stolar får du säkerligen hjälp av dem.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, Corbeau verkar inte ha med underreden till musse på engelska hemsidan, finns däremot på deras usasida. Ser att jag har rätt nära till Sportstolen så det går hämta stolarna där. Den där stolen ser ju riktigt bra ut, frågan är hur kvalitén är? 2399:- istf 12000:- för ett par Corbeau är ju lockande!

Micke

Link to comment
Share on other sites

Själva stolen verkar vara av bra kvalité..

Kraftigt tyg och fina sömmar...

Dock var skenorna som följde med inte nå vidare så dom bör helst bytas eller använda orginal underreden!

Det är 40cm mellan infästningen i stolen.. orginal tror jag det är 27cm så man måste göra några plåtar som breddar utåt så man kan skruva fast stolen..

Link to comment
Share on other sites

Hmm, Corbeau verkar inte ha med underreden till musse på engelska hemsidan, finns däremot på deras usasida. Ser att jag har rätt nära till Sportstolen så det går hämta stolarna där. Den där stolen ser ju riktigt bra ut, frågan är hur kvalitén är? 2399:- istf 12000:- för ett par Corbeau är ju lockande!

Micke

Ta hem underreden från USA...i värsta fall är det ju bara att använda en freight forwarder

Link to comment
Share on other sites

Jag funderar på dessa

http://www.corbeau.com/products/reclining_seats/cr1/

i Svart suede eller läder...

Samma som jag sneglat på, kostar som sagt 12000:-/par i tyg hos Grufman. Kollar man priser på engelska hemsidan så är det nog rätt normalt. Priset på usasidan på den stolen är ju rätt ok förstås men frakten lär ju bli en del och sedan blir det ju tull och moms på det. Konstigt nog finns inte just de stolarna på engelska Corbeausidan. Märkligt, företaget är ju engelskt och stolarna tillverkas väl där.

Det man funderar mest på när det gäller billiga stolar typ de från sportstolen.se är väl vad som händer om man skulle råka ut för en olycka tex. En kvalitetsstol ska ju klara sånt men en billig stol från kina och liknande vet man ju inte vad som händer med.

Micke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...