June 15, 201113 yr Author comment_105433 Kan självklart säljas utan turbogrejerna... Då med orginal avgassystem, orginalspridare, luftfilterburk, MAF, orginalsprut etc... Bara att köra!110 000:- i detta utförandet.Satte på nya bakdäck igår (tisdag).för dom som inte ids läsa igenom hela tråden kan kika på www.garaget.org/b0hman
June 16, 201113 yr comment_105444 Sjukt prisvärt IMHO och om man tittar igenom denna tråden så kan man inte tycka annat. Av ren nyfikenhet, vet du vad bilen lämnar för effekt utan turbon enligt ovan spec?
June 19, 201113 yr Author comment_105512 Borde ge just kring 300hk i motorn... Var och körde en sväng igår och jag är inte så säker om jag vill sälja nåmer!
June 23, 201113 yr Author comment_105598 Nä nu har jag lagt ner säljplanerna.. Ska spara till ett dart block och undrar om det är nån som vill köpa mina e-street toppar, eller rent av hela motorn?Inga turbogrejer är till salu.
July 16, 201113 yr Author comment_106205 I brist på annat lägger jag upp en liten filmsnutt... http://www.garaget.org/video/107191Jäkla bra fäste i Nankang NS2 ändå!!Kan jämföras med filmen nedan då bilen INTE hade turbo http://www.garaget.org/video/28427Annars så funkar bilen bra, kör den till och från jobbet ibland när det är fint väder. Dock har jag vant mig vid effekten så det är inte lika kul nåmer, får åtgärda det till vintern!
July 24, 201113 yr comment_106474 Oj oj oj vad den går. Måste vara jätte kul att köra :-)Verkar gå väldigt jämt och fint också, ser ju ut att kunna gå att köra runt med lugnt också utan att problem börjar uppstå.Inte ska du sälja den efter allt jobb du lagt på den, men ser att du ändrat dig igen på den punkten.Vad för dart block funderar du på nu? gissar att du tänker trimma vidare.Lycka till med vidare planner.MvhMrV8
August 2, 201113 yr Author comment_106840 Jo den går bara fint! Har ju orginalkam Har kört flera hundra mil utan några som helst problem...Dock är man van effekten Kikar på ett shortblock från www.fordstrokers.com 331 och helt smidd med ett eftermarknads block samt customslipad kam! Får se när man har råd att skaffa nåt sånt, kostar ju ändå en hel del...
August 20, 201113 yr Author comment_107466 Jaha, siktar mot den 27.de aug och en till strippenkörning... Får se om man skruvar upp laddet lite
August 27, 201113 yr Author comment_107616 11.29 - 192km/h blev snabbaste tiden idag...Snabbaste slutfart blev 208km/h och 11.42
September 23, 201113 yr Author comment_108376 Nu börjar vinterprojekten...Har rensat under huven på kablar och sånt.. Kommer bli nya innerskärmar och allt kommer bli så cleant som möjligt!plåtar från www.scottrodfab.com kommer svetsas in.Snart ska motorn ur också, sen kan man börja med lite plåtarbete Den här ska gömmas innanför skärmarna inkl säkringsboxen..Har även köpt nya stolar från http://www.sportstolen.seRiktigt fina för sitt pris! Känns verkligen robusta.
September 27, 201113 yr Author comment_108441 Vilka glidskenor kör du som passar i mussen?Skruvar lös skenorna på sportstolarna sen får man göra några plåtar så man kan fästa stolen i orginal underredet.vet inte om det finns eftermarknads som är bolt on i våra bilar? nån som vet?
September 28, 201113 yr comment_108447 Jo, jag vet att Corbeau har till Mustanger...men jag tänkte om det fanns i Sverige.
September 28, 201113 yr comment_108456 Jo, jag vet att Corbeau har till Mustanger...men jag tänkte om det fanns i Sverige.Grufman har Corbeaus underrede. Funderar själv på att stoppa i nåt kul istället för att reparera skinnet i förarstolen på min.Micke
September 28, 201113 yr Author comment_108466 okej..någon som vet vad måttet är mellan fästpunkerna på skenorna? alltså dom man skruvar fast stolen i...
September 29, 201113 yr comment_108468 okej..någon som vet vad måttet är mellan fästpunkerna på skenorna? alltså dom man skruvar fast stolen i...Köp direkt från Corbeau eller Torq ellet något...Grufman tar överpriser.Står inte måtten på Corbeaus hemsida? Maila dem annars, om du säger att du bara letar skenor till dina stolar får du säkerligen hjälp av dem.
September 29, 201113 yr comment_108469 Hmm, Corbeau verkar inte ha med underreden till musse på engelska hemsidan, finns däremot på deras usasida. Ser att jag har rätt nära till Sportstolen så det går hämta stolarna där. Den där stolen ser ju riktigt bra ut, frågan är hur kvalitén är? 2399:- istf 12000:- för ett par Corbeau är ju lockande!Micke
September 29, 201113 yr Author comment_108471 Själva stolen verkar vara av bra kvalité..Kraftigt tyg och fina sömmar...Dock var skenorna som följde med inte nå vidare så dom bör helst bytas eller använda orginal underreden! Det är 40cm mellan infästningen i stolen.. orginal tror jag det är 27cm så man måste göra några plåtar som breddar utåt så man kan skruva fast stolen..
September 29, 201113 yr comment_108472 Hmm, Corbeau verkar inte ha med underreden till musse på engelska hemsidan, finns däremot på deras usasida. Ser att jag har rätt nära till Sportstolen så det går hämta stolarna där. Den där stolen ser ju riktigt bra ut, frågan är hur kvalitén är? 2399:- istf 12000:- för ett par Corbeau är ju lockande!MickeTa hem underreden från USA...i värsta fall är det ju bara att använda en freight forwarder
September 29, 201113 yr comment_108473 Jag funderar på dessahttp://www.corbeau.com/products/reclining_seats/cr1/i Svart suede eller läder...
September 29, 201113 yr comment_108476 Jag funderar på dessahttp://www.corbeau.com/products/reclining_seats/cr1/i Svart suede eller läder...Samma som jag sneglat på, kostar som sagt 12000:-/par i tyg hos Grufman. Kollar man priser på engelska hemsidan så är det nog rätt normalt. Priset på usasidan på den stolen är ju rätt ok förstås men frakten lär ju bli en del och sedan blir det ju tull och moms på det. Konstigt nog finns inte just de stolarna på engelska Corbeausidan. Märkligt, företaget är ju engelskt och stolarna tillverkas väl där.Det man funderar mest på när det gäller billiga stolar typ de från sportstolen.se är väl vad som händer om man skulle råka ut för en olycka tex. En kvalitetsstol ska ju klara sånt men en billig stol från kina och liknande vet man ju inte vad som händer med.Micke
September 29, 201113 yr Author comment_108480 Vad är det som säger att en dyrare stol ska klara en krock?Dom är nog knappast krocktestade... Visst, vissa kan vara FIA godkända etc...
October 1, 201113 yr Author comment_108488 Händer inte så mycket här...Lite bilder iallafall! plåtarna är från www.scottrodfab.com