Jump to content

Recommended Posts

Hej

Var i regbesiktningen kan man se

att bilen är besiktad med utanpåliggande blinkers?

Brukar stå i info fälten om det har vart utanpåliggande blinkers

står inget så kan man även ringa o kolla för säkerhets skull om man ändrat något på bilen just inför reg bes.Detta gjorde jag då jag vart orolig att jag hade blinkers i backljus men har detta godkänt o även med orginal ford bi-xenon strålkastarna:)

• 1 month later...

Hej Björn o alla, får jag ha blinkers och backljus i samma lampa utan att behöva göra ingrepp i databoxen? Reg. besiktigade du med utanpåliggande blinkers, min gt 08 är på väg och jag håller på att förbereda mig så sakteliga. Vill ju helst behålla orginalglasen bak.

Hälsningar Barry

Vissa säger att man inte får ha o vissa säger att man får.Men är bilen godkänd så 1 gång o det inte är noterat att det var utanpåliggande blinkers då är det grönt enligt SBP är det inte så och det är noterat om utanpåliggande blinkers så är det ej godkänt med blinkers i backljusen! har nämligen själv undrat detta.O ringde o fick svaret att min e bara åka in med när det e dax för besiktning är godkänd som den är både med blinkersena o bi-xenon orginal lycktor:)